موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244691
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاید بخش کتاب کودک و نوجوان جداگانه برگزار شود

قائم مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اعلام احتمال جدا شدن بخش کودک و نوجوان نمایشگاه، گفت: سامانه‌های نمایشگاه کتاب تا روز پنجم با ۱۵۰۰ حمله سایبری مواجه شد که به دلیل پشتیبانی جدی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ،نجمین نشست خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور علی رمضانی قائم مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مرکز پاسخگویی به تماس‌های نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد.

به گفته رمضانی در کمیته مانیتورینگ و پشتیبانی اتفاق‌های نمایشگاه کتاب به صورت لحظه‌ای مونیتور می‌شود، اگر اختلالی باشد اینجا اقدامات انجام می‌شود. کمیته اطلاع‌رسانی ناشران و راهنمای مراجعین، مسئولیت سختی بر عهده دارد و در مجموع حدود ۲۵۰ نفر به مردم خدمات ارائه می‌دهند. همچنین از ساعات شروع تا پایان نمایشگاه کتاب به سوالات مردم پاسخ می‌دهند و در انتهای مکالمه مردم در ۵ دسته به آن‌ها نمره می‌دهند.

او درباره امکان برگزاری نمایشگاه کتاب عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی به صورت جداگانه گفت: شاید در حوزه کودک و نوجوان بتوانیم نمایشگاه جداگانه برگزار کنیم، که بیشتر توجه به آن باشد.اما برگزاری جداگانه هر کدام از نمایشگاه‌ها نیاز به جذب اسپانسر، جذب توجه افکار عمومی و توجه شرکت‌ها داریم، که نمی‌توانند چند بار در سال فعالیت کنند.

به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب، اگر ناشری در بخش مجازی کتاب را با تخفیف کمتر یا بیشتر بفروشد، تخلف است زیرا باید شرایط استفاده از نمایشگاه برای مخاطبان هر دو گروه جذاب باشد. اگر ناشران در نمایشگاه حضوری تخفیف می‌دهند، باید توجه داشت که مخاطبان باید هزینه بالاتری برای رفت و آمد و خوراک کنند، اگر از نمایشگاه مجازی خرید کنند هزینه پست رایگان است.

رمضانی درباره اختلال‌هایی که در اعطای بن‌های دانشجویی و سایر مراکز شکل گرفته‌است گفت: باید کد افراد توسط این مراکز تایید شود. اگر برای فردی بن صادر نشده است، به دلیل فرستاده نشدن اطلاعات از آن مرکزها به مسئولان نمایشگاه کتاب است. با دانشگاه، وزارت علوم و مراکز همکاری می‌کنیم تا اگر اطلاعات را تکمیل کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار