موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/فارس
244654
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

ساماندهی ۸۵۵ کودک کار و خیابان در فارس

پارسال ۸۵۵ کودک کار و خیابان در استان فارس ساماندهی شدند.

به گزارش کودک پرس ،معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: بیش از ۸۰ درصد از کودکان کار و خیابانی در این استان از اتباع بیگانه هستند که بیشتر آن‌ها رنج سنی ۶ تا ۱۷ سال دارند.

او با بیان این که و حدود ۱۶ درصد از کودکان دختر و ۸۴ درصد پسر هستند، افزود: برخی از آن‌ها دارای کارت آمایش و برخی دارای کارت معافیت تحصیلی و عده‌ای هم غیرمجاز هستند و مشکل اصلی ما وجود کودکان غیر ایرانی غیرمجاز است.

فروتن با بیان این که این موضوع در دستور کار قرار گرفته تا شناسایی خانواده این کودکان انجام و توسط نیروی انتظامی بازگشت این خانواده‌ها صورت بگیرد، تصریح کرد: باتوجه به اجرای طرح شناسایی اتباع غیر مجاز در استان، این طرح کمک بسیاری در شناسایی و ساماندهی این کودکان به مجموعه بهزیستی خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: در سطح استان فارس کودکان خیابانی که خیابان خواب باشند وجود ندارد، اکثریت کودکانی که در سر چهار راه‌ها هستند، خانواده دارند و هیچ کودکی که در خیابان و یا زیرپل خواب باشد، وجود ندارد.

او ادامه داد: باتوجه این که این کودکان می‌دانند که ممکن ارایه اطلاعات صحیح مانع از ادامه کار آن‌ها در خیابان‌ها باشد لذا در هنگام جمع‌آوری و ساماندهی آن‌ها اطلاعات شناسنامه‌ای خود را به صورت غلط اعلام می‌کنند که بهزیستی برای این منظور از دستگاه‌های عنبیه استفاده می‌کند.

به گفته فروتن، ۴ دستگاه در شهر شیراز قرار دارد و با این دستگاه عنبیه شناسایی کودکان کار انجام و اطلاعات هویتی آن‌ها در یک سایت ثبت می‌شود.

او گفت: باتوجه به فعالیت دو مجموعه ساماندهی کودکان کار و خیابان یک مرکز به صورت شبانه‌روزی و ۴ مرکز روزانه برای این کودکان در شیراز و تعدادی از شهرستان‌ها با عنوان مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده فعال شده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس از فعالیت کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح استان خبر داد.

در دی ماه سال گذشته براساس اعلام دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی فارس دو شهرستان مرودشت و لارستان بیشترین جمعیت کودکان کار و خیابانی را پس از کلانشهر شیراز دارند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار