244642
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

ترجمه ای بودن عمده کتاب‌های پرفروش حوزه کودک و نوجوان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در برنامه تلویزیونی صف اول با اجرای مهدی مهدی قلی حضور پیدا کرد و درباره جدیدترین اخبار حوزه فرهنگ و هنر صحبت کرد.

به گزارش کودک پرس ،اسماعیلی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه کتاب در ۲ حوزه مجازی و حضوری گفت: تاکنون در نمایشگاه مجازی، یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار کتاب فروخته‌ایم

وزیر فرهنگ در بخشی از سخنان خود درباره کتب حوزه کودک و نوجوان گفت: حوزه کودک و نوجوان ما به شدت نیازمند حمایت است؛ رتبه خریداران کتاب در حوزه کودک و نوجوان، بالاترین رتبه است. در نمایشگاه مجازی ۱۷ درصد فروش از مجموع فروش، به این حوزه اختصاص دارد؛ البته تولید بومی ما در این حوزه پایین است و عمده کتاب‌های پرفروش ما ترجمه‌ای هستند. باید به کودکان و خردسالان خود فرهنگ را از طریق کتاب آموزش دهیم و این حجم از کتاب‌های ترجمه‌ای حتما به ما ضربه خواهد زد.

وی از برنامه ویژه‌ای برای کتابفروشیها خبر داد و گفت: تمرکز ما در بخش حمایتی در حوزه آموزش و پشتیانی نشر و تکمیل این حلقه است؛ برای مثال در حوزه کتابفروشی‌ها نیازمند تقویت هستیم. در فضای مجازی دیدم که کتابفروشی‌ها قدیمی ما دچار مشکل هستند. تلاش ما این است که با برگزاری نمایشگاه کتاب آنان آسیبی نبینند و من در روزهای آینده برنامه‌ ویژه‌ای دارم که خدمت کتابفروشان باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار