244628
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

سی و سومین نمایشگاه کتاب با حضور پررونق ناشرین کتاب های کودک و نوجوان

بخش کودک و نوجوان سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با قسمت‌های جذاب و تزئیناتی زیبا و رنگارنگ میزبان کودکان و خانواده‌های آنان است.

به گزارش کودک پرس ،هنگام خروج از شبستان اصلی؛ محل برپایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محوطه کتابخانه سیار یار مهربان در قالب اتوبوس با نقش و نگار و شخصیت‌های کودکانه مستقر شده است، این اتوبوس تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تهران- شهرستان شمیرانات با بخش‌هایی از جمله نقاشی، شعرخوانی، قصه‌گویی میزبان کودکان است.

همچنین در بخش صحنه‌ای با چیدمانی شبیه خانه شخصیت‌های بابا قصه، مریم گلی و عمو حامی برای کودکان قصه می‌گویند و برنامه‌های شاد اجرا می کنند و برای کودکان با موضوع‌های اهمیت کتاب و کتابخوانی با شعارهای من یار مهربانم، شادی در خانه و محبت والدین نسبت به فرزندان اشعاری را می‌خوانند و قصه‌هایی را تعریف می‌کنند.

 

نمایشگاه ۳۳؛ کام کودکان با کتاب شکرین شد

 

عروسک‌های غول پیکر با لباس‌های محلی نیز در بخشی از محوطه به صورت مجسمه جانمایی شده است و برخی از بزرگسالان در کنار آنها عکس یادگاری ثبت می‌کنند.

از پله‌ها که پایین می‌رویم در طبقه پایین رواق شرقی، به بخش ناشران کودک و نوجوان می‌رسیم. بعضی از غرفه‌ها با پوسترهایی همچون فکر می کنید چرا؟ پاسخ به بسیاری از پرسش‌های است که در ذهن فعال فرزندان ما نقش می بندد و با تصاویری از حیوانات فعالیت خود را معرفی می‌کنند.

کم و بیش کودکان و نوجوان در غرفه‌ها دیده می‌شوند و برخی خانواده‌ها نیز به همراه کودکان به این بخش آمدند و برخی از اولیا و به خصوص بانوان به تنهایی در غرفه‌ها حضور پیدا کرده و کتاب‌ها را ارزیابی می‌کنند که کدام‌ها برای فرزندانشان مناسب است.

بعضی از غرفه‌ها و ناشران معرفی علاوه بر چیدمان کتاب‌ها به شکلی خاص و جذاب و رنگارنگ، تصاویر گرافیست‌ها، نویسندگان، تصویرگران و مترجمان را به نمایش گذاشته اند و به نوعی آنان را معرفی می‌کنند.

یکی از غرفه‌ها کتاب‌های نوشته شده مثل در جست و جوی خط، هایدی، پنج راه برای رسیدن به آرزوی داشتن داداش، ماهی‌های رنگارنگ و خرگوش گوش کوتاه و دستی که درد می‌کرد که توسط کودکان نوشته شده را نمایش گذاشته‌اند.

در غرفه‌ای دیگر کتاب‌هایی مربوط به اطلس بدن انسان به نمایش گذاشته شده است و غرفه‌ای دیگر با مضمون همین الان اولین گام موفقیت فرزندت را بردار راه‌هایی را برای پرورش ذهن کودکان معرفی می‌کند.

برخی از غرفه‌های کودکان و نوجوانان نیز با تصاویر و بادکنک‌های رنگارنگ (قرمز، آبی، زرد و..)، کودکانه و شخصیت‌های کتاب‌ها تزیین شده است، در بعضی از غرفه‌ها نیز شخصیت های اسطوره‌ای به نمایش گذاشته شدند، در بعضی دیگر نیز عروسک‌های حیوانات همچون زنبورعسل و کفشدوزک دیده می‌شوند.هر چند بعضی از غرفه‌ها چیدمانی ساده دارند.

در غرفه‌ای در بخش کودک و نوجوان، کتاب‌ها بر اساس موضوعی و جذاب برای کودکان همچون کارآگاه نلی، مشاهیر خفن، ادبیات ژانری، اسکارلت وآیوی، رمان‌هایی که باید خواند، رمان‌های راحت خوان، ترس و لرز، رمان نوجوان و علوم ترسناک، رمان کودک، قصه‌های دبستانی، خانواده باحال، قصه‌های خواب و قصه‌ای که دوستش دارم، کتاب‌های برچسبی، رنگ‌آمیزی و ترانه‌های کودکان تقسیم‌بندی شده‌اند و غرفه‌ای دیگر کتاب‌ها را براساس پیش از دبستان و خردسال تقسیم‌بندی کرده است.

نمایشگاه ۳۳؛ کام کودکان با کتاب شکرین شد

 

در بعضی از غرفه‌ها نیز شعرهای کودکانه پخش می‌شود و مخاطبان را به سوی خود جذب می‌کند. تعدادی از انتشارات کودک و نوجوان در بخشی نام و قیمت کتاب‌های موجودی را با پوستری به نمایش گذاشتند و بعضی نیز کتاب‌ها را با تخفیف‌های ۱۰ تا ۳۰درصد عرضه می‌کنند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار است، همچنین این رویداد در فضای مجازی در سامانه ketab.ir فعال است.

این رویداد با حضور ۱۷۰۰ ناشر در محیط مصلی به شکل حضوری میزبان مخاطبان خواهد بود و علاوه بر این تعداد، ۱۱۰۰ ناشر در فضای مجازی کتاب‌هایشان را در معرض دید و انتخاب مخاطبان قرار می‌دهند. کتاب‌های ۱۷۰ ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه ارائه می‌شود و حدود ۵۰ مهمان‌ از ۳۰ کشور، از این رویداد فرهنگی بازدید خواهند کرد.

خریداران کتاب نمایشگاه هیچ هزینه‌ای بابت مرسولات پستی پرداخت نمی‌کنند از سوی دیگر مرسوله ناشران هم تا مبلغ ۷۵ هزار تومان رایگان ارسال می‌شود.

تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید کتاب از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش فروش مجازی و حضوری به ۱۰ درصد می‌رسد. در سقف یارانه برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان و برای اساتید ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

عریض شدن راهروهای نمایشگاه و اضافه شدن امکان‌های تهویه در سالن‌های اصلی، نظارت بر واکسینه شدن دو دوز تمام متصدیان و دست‌اندرکاران نمایشگاه و همکاری سازمان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی میدانی و تزریق واکسن در فضای نمایشگاه تمهیداتی است که برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در این دوره اندیشیده شده است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار