موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/قزوین
244609
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

قزوین | جان باختن دو کودک در اثر استفاده نکردن از کمربند ایمنی

جانشین پلیس راه استان قزوین گفت: استفاده نکردن از کمربند ایمنی سرنشین عقب خودرو موجب مرگ دو کودک در آزادراه قزوین- زنجان و قزوین- کرج در چند روز گذشته شد.

به گزارش کودک پرس ،سرهنگ حسین تقی خانی روز یکشنبه افزود: استفاده از کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو مانند سرنشینان جلو اهمیت دارد و ایمنی بخش بوده و استفاده از آن الزامی است.

وی اضافه کرد: با فرهنگ سازی صورت گرفته، استفاده از کمربند جلو خودرو در میان شهروندان جا افتاده است ولی سرنشینان عقب، کمتر از کمربند استفاده می کنند و غالبا کودکان در صندلی عقب بدون استفاده از کمربند رها می شوند که حادثه آفرین است.

این مسوول گفت: در چند روز اخیر که با ترافیک سنگین بازگشت خودروها بعد از تعطیلات عید سعید فطر مواجه بودیم در دو سانحه، ۲ کودک به دلیل استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون از خودرو پرتاب شده و فوت کردند.

وی اضافه کرد: براساس قانون کودکان تا سن ۱۲ سالگی اجازه ندارند سوار صندلی جلو شوند که متاسفانه این مهم در جامعه ما رعایت نمی شود.

تقی خانی افزود: رعایت قوانین و مقررات انتظامی در هنگام رانندگی ضروری و اجتناب ناپذیر است و از وقوع حوادث تلخ و ناخوشایند جلوگیری می کند و از شهروندان درخواست داریم هنگام رانندگی به این مقررات توجه لازم را داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار