244578
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

خراسان رضوی | برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ویژه کودکان

برنامه های متنوع فرهنگی با هدف ترغیب کودکان به کتابخوانی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،برنامه های متنوع فرهنگی با هدف ترغیب کودکان به کتابخوانی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

بازدید جمعی از دانش آموزان از کتابخانه شهید مطهری فریمان

جمعی از دانش آموزان دبستان روستای کاریز با هدف انس با کتاب از کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان فریمان بازدید کردند.

جلیل حسینی، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان فریمان در ابتدا گفت: موثرین راه برای ایجاد علاقه در افراد به کتاب و کتابخوانی، برقراری این ارتباط از اوان کودکی است. در واقع ما به عنوان بزرگتر باید زمینه انس با کتاب و عادت مطالعه را در کودکان خود ایجاد کنیم.

درادامه علی لگزایی، معلم پایه اول دبستان روستای کاریز شهرستان فریمان با اشاره به محدودیت های موجود در روستاها، گفت: با توجه به عدم وجود کتابخانه در مدارس و همچنین کمبود کتاب در کتابخانه های مدارس، این قبیل برنامه ها می تواند فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان با فضاهای کتابخانه ای باشد.

وی همچنین از برگزاری این برنامه به صورت مرتب و در راستای انس بیشتر کودکان با کتابخانه خبر داد.

گفتنی است، روستای کاریز در سی کیلومتری شهرستان فریمان قرار دارد.

ویژه برنامه جمع خوانی در کتابخانه شهید علیپور یونسی بجستان

ویژه برنامه جمع خوانی با محوریت شب‌های قدر از کتاب «هدیه شیرین، قصه هایی از زندگی امام علی(ع)» نوشته مسلم ناصری به همت کتابخانه عمومی شهید علیپور یونسی شهرستان بجستان برگزار شد.

برنامه های متنوع فرهنگی ویژه کودکان در خراسان رضوی برگزار شد

گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در کتابخانه شهید مطهری مشهد

همزمان با ۱۰ اردیبهشت، روز ملی بزرگداشت خلیج فارس برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

مهشید متحدی، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری مشهد مقدس گفت: خلیج فارس نماد ملی ما ایرانیان است و بزرگداشت و گرامیداشت آن در زمانه ای که دنیا چشم طمع به این نگین و نام بزرگ دوخته است وظیفه هر ایرانی است.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی در این مسیر نقش برجسته ای دارند و با محوریت معرفی کتاب می توانند تاثیر ویژه ای در این خصوص به ویژه در فضای مجازی داشته باشند. به همین مناسبت و در روز بزرگداشت خلیج فارس برنامه های فرهنگی در کتابخانه برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری ایستگاه نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع خلیج فارس ویژه کودکان در بخش کودک کتابخانه، معرفی کتاب در صفحات مجازی کتابخانه، معرفی کتاب هایی با موضوع خلیج فارس در کتابخانه را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این روز کتاب «خلیج فارس، کشورها و مرزها» اثر پیروز مجتهد زاده معرفی و نمایشگاهی با ۲۰ عنوان کتاب در کتابخانه در معرض دید اعضا قرار گرفت.

برنامه های متنوع فرهنگی ویژه کودکان در خراسان رضوی برگزار شد

برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه شادمهر مه ولات

به همت کتابخانه عمومی شادمهر شهرستان مه ولات و با توجه به لزوم آگاهی نسل کودک و نوجوان با مسئله قدس، برنامه های متنوع فرهنگی اعم از مسابقه رنگ آمیزی و نقاشی با محوریت روز قدس و مردم فلسطین در جوار مزار شهدای گمنام شهر شادمهر مه ولات برگزار شد.

برنامه های متنوع فرهنگی ویژه کودکان در خراسان رضوی برگزار شد

ویژه برنامه قصه گویی از کتاب «به خاطر دوستی» در گناباد

ویژه برنامه قصه گویی از کتاب «به خاطر دوستی» به همت کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) شهرستان گناباد برگزار شد.

زهره دهقانی نوقابی، مسئول کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گناباد  گفت: قصه‌ ها، جنبه‌ های فراوان تربیتی را در خود جای داده اند و یکی از دلایل مهم شمردن نقش آن، تربیت نسل‌های آینده است. کودک در قصه ها با تعمیم دادن ماجرای قصه‌ها به زندگی واقعی، درباره رفتار مناسب مهارت های جدیدی یاد می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه قصه گویی، افزود: کتاب «به خاطر دوستی» نوشته جمال اکرامی با تصویرگری نیلوفر برومند، قصه دوستی خارپشت مهربان و سنجاب کوچولویی است که روز شادی را در کنار هم سپری می کنند. خارپشت با کارهایی که می کند نشان می دهد دوستان خوب واقعی چگونه اند و برای یکدیگر چه می کنند. این داستان به کودکان می آموزد چگونه دوستان خود را حفظ کنند و کوتاه آمدن در مقابل دوست یکی از روش های حفظ و نگهداری آن ها است.

در ادامه از کودکان خواسته شد دوستان خود را نام ببرند و بگویند با دوستان خود چه کارهایی انجام می دهند. همچنین ساخت کاردستی «فرفره» و پخش فیلم معرفی کتاب «داستان قنات» نوشته محمدرضا افضلی از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار