موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
244538
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان اتباع خارجی آغاز می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از فردا شنبه عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالیانه برای کودکان اتباع خارجی در برابر بیماری فلج اطفال در استان آغاز می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،شهاب معینی‌مستوفی اظهار کرد: هم زمان با آغاز هفته سلامت از فردا شنبه عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه برای کودکان اتباع خارجی (افغانستانی و پاکستانی) در برابر بیماری فلج اطفال در استان آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در کشور ما از سال ۲۰۰۱ تا کنون در نتیجه تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال تداوم داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: وجود دو کشوری که بیماری فلج اطفال در آنها بومی است در همسایگی ما یعنی افغانستان و پاکستان و احتمال افزایش تردد قانونی و غیرقانونی به داخل کشور به دلیل تحولات سیاسی کشورهای همسایه می‌تواند نشان‌دهنده خطر بالای انتشار مجدد بیماری در کشور عزیز مان باشد.

وی ادامه داد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال در اردیبهشت ماه (۱۷ تا ۱۹) و خرداد ماه (۲۱ تا ۲۳) در استان البرز به اجرا درخواهد آمد.

معینی‌مستوفی متذکر شد: برنامه ایمن سازی تکمیلی جهت کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند و کلیه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، اصول حفاظت فردی و پیشگیری از انتشار کووید با حضور تیم‌های کارشناسان بهداشت صورت می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار