موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244532
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

افزایش موارد بیشتری از التهاب کبدی مرگبار کودکان در آمریکا

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند در حال بررسی ۱۰۹ مورد التهاب کبدی (هپاتیت) شدید با علت نامعلوم در کودکان از جمله ۵ مرگ ناشی از آن هستند .

به گزارش کودک پرس ،مقامات مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) می‌گویند این موارد التهاب کبدی یا هپاتیت شدید حاد در طول هفت ماه گذشته در ۲۵ ایالت و قلمرو آمریکا در طول هفت ماه گذشته شناسایی شده‌اند. چهارده نفر از این کودکان  دچار هپاتیت به پیوند کبد نیاز پیدا کرده‌اند.

حدود نیمی از کودکانی که تشخیص هپاتیت در آنها داده شده است، دچار عفونت با نوعی آدنوویروس (آدنوویروس نوع ۴۱)، یک ویروس عامل سرماخوردگی، تشخیص داده شده‌اند، اما هنوز علت دقیق این موارد التهاب شدید  کبدی روشن نیست.

التهاب کبدی یا هپاتیت مربوط به این نوع آدنوویروس تقریبا به طور انحصاری در کودکان دچار نقصان دستگاه ایمنی رخ می‌دهد، اما بسیاری از موارد هپاتیت گزارش‌شده بوسیله CDC  در کودکان سالم رخ داده است.

یک نظریه این است که پس از برداشته شدن محدودیت‌هایی مربوط به کرونا موارد عفونت آدنوویروس که چند سالی انتشار متوقف شده بود، افزایش یافته است یا آدنوویروس به سویه خطرناکتر جدیدتری تحول یافته است و این تغییرات باعث رخ دادن این مواد هپاتیت در کودکان سالم شده است.

CDC  در حال بررسی این موضوع است که آیا عفونت با کروناویروس و همچنین قرارگرفتن در معرض سایر عوامل عفونی، داروها و حیوانات ممکن است نقشی در ایجاد این موارد داشته باشد.

البته این سازمان می‌گوید نسبت به میزان‌های پیش از دوران پاندمی کرونا افزایش کلی در میزان بروز هپاتیت شدید در کودکان که اصولا رویداد نادری است، رخ نداده است.

این گزارش جدید به دنبال تحقیقات قبلی در آمریکا و اروپا درباره خوشه‌هایی از موارد اسرارآمیز هپاتیت در کودکان کم‌سن سالم در آمریکا و اروپا است.

سازمان جهانی بهداشت قبلا در این هفته اعلام کرد که گزارش‌هایی از بروز دست کم ۲۲۸ مورد احتمالی هپاتیت شدید در کودکان از ۲۰ کشور به علاوه بیش از ۵۰ مورد دیگر در دست بررسی دریافت کرده است.

CDC اعلام کرده است که به همراه همتایان اروپایی‌اش در حال بررسی را برای شناسایی این موارد هپاتیت شدید که می‌تواند به نارسایی کبدی بینجامد است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار