244531
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

رده‌بندی سنی اسباب‌بازی‌ها تا پایان سال

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: رده‌بندی سنی اسباب‌بازی‌ها از اواخر سال گذشته آغاز شده و بنا داریم تا پایان امسال این‌اقدام محقق شود.

به گزارش کودک پرس ،مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: ما سال ۱۴۰۰ را با بخش رقابتی هفتمین جشنواره اسباب بازی به اتمام رساندیم و سال ۱۴۰۱ را با نمایشگاه فروش اسباب بازی آغاز کردیم. در این نمایشگاه حدود ۵۷۰ اثری که برای رقابت به دبیرخانه رسیده بود به علاوه تعدادی از دیگر اسباب بازی‌های مورد تأیید کانون، برای مخاطبان عرضه شد.

وی افزود: بنا داریم فضاهای مختلفی را برای ارائه اسباب بازی‌های تولید شده ایرانی ایجاد کنیم چون احساس می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ جهشی در زمینه تولید اسباب بازی در کشور اتفاق افتاد. البته باید گفت که تعداد محصولات شرکت کننده در هفتمین جشنواره اسباب بازی نسبت به دو دوره قبل دقیقاً دوبرابر شده بود.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون برای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به والدین در خرید اسباب بازی، پایگاهی به‌نام «دیجی کانون» را طراحی و ایجاد کرده است. در این سایت بستری فراهم شده تا محصولات کانون و دیگر اسباب بازی‌های مورد تأیید کانون عرضه شود. به نظر می‌رسد دیجی کانون، مرجعی باشد برای کسی که قصد خرید اسباب بازی دارد. افراد می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی اسباب بازی دلخواه را از این سایت برای فرزندان‌شان خریداری کنند.

علی‌اکبرزاده در پایان گفت: تصمیم داریم در سال جاری، با ایجاد مجموعه‌ای پژوهشی و علمی، اسباب بازی‌ها را رده بندی سنی کنیم. این اقدام از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و بنا داریم در سال جاری آن را محقق کنیم و در اختیار والدین قرار دهیم. در بسیاری از اوقات شاهد هستیم که والدین اطلاعات کافی از اسباب بازی‌ها ندارند و به هنگام خرید اشتباهات فاحشی انجام می‌دهند. رده بندی سنی اسباب بازی‌ها این امکان را به والدین می‌دهد تا با آگاهی اسباب بازی مناسبی را برای فرزندان شأن خریداری کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار