موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
244483
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

آسم؛ یکی از شایعترین بیماری‌های مزمن در کودکان

یک کارشناس حوزه سلامت گفت: آسم یکی از شایعترین بیماری‌های مزمن در کودکان و بزرگسالان است که می‌توان آن را با رعایت موارد بهداشتی و درمانی کنترل کرد.

به گزارش کودک پرس ،صفیه احمدی زاده افزود: بروز مشکلات تنفسی، سرفه، تنفس صدا دار و تنگی نفس از عوارض ابتلا به آسم است که باید جدی گرفته شود.

وی در خصوص عوامل موثر در بروز این بیماری، گفت: دلیل ابتلا به آسم هنوز به صورت قطعی مشخص نیست اما قرار گرفتن در معرض محرک های ویروسی و مواد آلرژی زا می تواند در بروز این بیماری موثر باشد.

این کارشناس سلامت ادامه داد: آسم یک بیماری غیر واگیر است که اغلب جنبه‌ ارثی دارد و می‌تواند در هر سنی رخ دهد.

احمدی زاده با بیان اینکه نیمی از موارد ابتلا به آسم مربوط به کودکان زیر ۱۰ سال است، اظهار داشت: این بیماری که باعث التهاب و انسداد مجاری تنفسی می شود می تواند با درمان های مناسب به صورت کامل بهبود یابد.

این کارشناس سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین بیان کرد: سرفه‌ خشک یا همراه با خلط، خس‌خس سینه، تنگی‌ نفس، احساس فشار در قفسه‌ سینه و خستگی از عوارض جانبی ابتلا به آسم است.

احمدی زاده بیان کرد: روش های مختلفی برای درمان آسم وجود دارد که می توان در این میان به درمان دارویی و درمان بیولوژیک اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا افرادی که مبتلا به آسم هستند باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند چون ابتلا به عفونت‌ ویروسی برای افراد مبتلا به آسم خطرناک است و منجر به تشدید بیماری آنها می شود.

پنجم ماه می به عنوان روز جهانی آسم و آگاهی بخشی در این خصوص نامگذاری شده است. ‌

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار