244474
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

البرز | دریافت خدمات رایگان توسط 200 کودک کار و خیابان

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: به منظور بازتوانی کودکان کار و خیابان ارایه خدمات پزشکی و غربالگری به ۲۰۰ کودک کار در استان البرز صورت گرفت.

به گزارش کودک پرس ،وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، امروز در محل ارائه خدمات رایگان به کودکان کار و خیابان در مجتمع شهید فخری زاده کرج حضور پیدا کرد و از نزدیک خدمات این مرکز را که با همکاری موسسه زندگی خوب در حال ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، بهداشتی، حمایتی و معیشتی بود را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

مدیرکل بهزیستی البرز در این خصوص گفت: اداره کل بهزیستی استان البرز با توجه به وظایف ذاتی خود کودکان و نوجوانان کار وخیابانی را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاصی که دارند زیر نظر داشته و طی دو دهه اخیر عهده دار ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایتی به این افراد و خانواده هایشان بوده است.

وی افزود: درهمین راستا بهزیستی استان البرز از طریق دایر کردن مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کاروخیابان به این عزیزان ارائه خدمات داشته است و همچنین به دلیل تغییرات در ماهیت و ویژگی‌های آسیب از جمله موضوع سرپرستی کودکان، نوع کار و ارتباط با خانواده طی سال‌های اخیر دو مرکز حمایتی-آموزشی کودک و خانواده روزانه را نیز راه اندازی نموده است.

محمدی فلاح با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ برای کودکان کار وخیابان افزود: با اجرای برنامه اقدام و عمل (حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با رویکرد دوستدار کودک) در طول سال گذشته و سال جاری تلاش شده از راهکارهای علمی و حرفه ای تری نسبت به سالیان گذشته برای ساماندهی کودکان کار و خیابان استفاده شود، در برنامه فوق الذکر ضمن شناسایی و جذب کودکان ثبت اطلاعات آنها از طریق اسکن عنبیه در سامانه یکپارچه کودکان کاروخیابان صورت می‌گیرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: از جمله اهداف غایی این برنامه بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده آنها، پیشگیری و رفع مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی، افزایش امکان دسترسی آنان به خدمات، گسترش خدمات خارج از مرکز و کاهش تصدی گری دولت با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته به تعداد ۵۱۸ کودک کار و خیابان ارائه خدمات شده و در مراکز روزانه و شبانه روزی پذیرش و ساماندهی گردیده اند که بیش از ۸۰ درصد این کودکان اتباع خارجی بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برنامه خدمات رایگان در مرکز غربالگری واقع در مجتمع شهید فخری زاده کرج، گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه اقدام و عمل با همکاری موسسه زندگی خوب برنامه ویژه ای جهت ارائه خدمات به کودکان کاروخیابان و خانواده هایشان صورت گرفت که طی این برنامه که از ساعت ۱۴ لغایت ۲۰ برگزار شد به بیش از ۲۰۰ نفر خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم اجرایی ۲۵ نفره خدمت دهنده شامل کارشناس، پزشک، دندانپزشک، مددکار و روانشناس بوده اند، افزود: از جمله این خدمات می‌توان به ۱۸۰ مورد مورد ویزیت پزشکی و تحویل دارو، ۸۰ مورد خدمات دندانپزشکی، ۹۸ مورد تست اچ آی وی، توزیع ۱۳۰ قوطی شیرخشک، توزیع ۶۰ مورد بن خرید کالا به ارزش بیش از۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار