244421
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

ساماندهی ۲۲۲ کودک کار خیابانی در آذربایجان غربی

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی از ساماندهی ۲۲۲کودک کار خیابانی طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش کودک پرس ،پروین محمدپوری امروز ۷ اردیبهشت در نشست خبری بااصحاب رسانه بااشاره به فعالیتها و اقدامات حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان گفت: طی سال گذشته ۷۶۵۱ خانوار از زنان سرپرست تحت پوشش از خدمات مستمری و کمک هزینه زندگی برخوردار شدند.

وی باشاره به اینکه در ۱۴ شهرستان اورژانس اجتماعی فعال است، گفت:  طی سال گذشته ۲۲۲ کودک کار خیابانی در مراکز بهزیستی استان ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: در بحث آسیبهای اجتماعی ۲ مرکز غیر دولتی در این حوزه فعال است که یکی از این مراکز با عنوان” مرکز حمایتی _ آموزشی کودک و خانواده کودک”،  ۸۹ کودک کار و خیابانی را شناسایی،جذب و حمایت کرده است.

محمدپوری در حوزه ساماندهی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست نیز افزود: یک شیرخوارگاه دولتی و ۲۱مرکز شبانه روزی نگهداری ایتام فعال است که در این مراکز ۳۴۹ کودک بایارانه بهزیستی و کمک خیرین نگهداری می شوند.

وی از برگزاری جشن گلریزان «پویش ترنم» به هدف کمک به خانواده های ایتام بد سرپرستان،معلولان،زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی خبرداد و افزود: این آیین ساعت ۹:۳۰ روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت در سالن ۲ هزار نفری شهید باکری خانه جوان ارومیه برگزار می شود و امیدواریم مردم خیّر استان، حضوری پرشور در آن داشته باشند.

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به هزینه های دولتی قابل توجه در راستای زندگی هرچه بهتر جامعه هدف و مددجویان این نهاد اضافه کرد: این کمک های دولتی، کفاف همه هزینه های مددجویان را نمی کند و ما سعی داریم در ایام مختلف از ظرفیت خیّران در این خصوص استفاده کنیم که ماه رمضان، بهترین فرصت برای این کار است.

محمدپوری بابیان اینکه مراسم گلریزان «پویش ترنم» مربوط به کمک های نقدی بوده و در صورتی که شهروندان، کمک های غیرنقدی دارند می توانند به ادارات بهزیستی مراجعه کرده و این اقلام را در اختیار مدیران بخش مربوطه قرار دهند تا به مددجویان اختصاص یابد، گفت: شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۵۴۵۳۱۷۸  و کد دستوری *۶۶۵۵*۵۹۰۰۰# هم برای کمک به مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی نیز در نظر گرفته شده است.

وی تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان را ۸۹ هزار خانوار عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۵۴ هزار نفر معلولین و خانواده معلولین هستند.

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی بااشاره به عملکرد بهزیستی استان طی سال گذشته افزود: همچنین در سال گذشته یک هزار و ۱۶۰ نفر از مددجویان این نهاد تسهیلات اشتغالزایی کم بهره دریافت کردند که برای  یک هزار و ۷۶۸ نفر از مددجویان جامعه هدف بهزیستی شغل ایجاد شده است.

به گفته محمدی پوری در سال گذشته مبلغ ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام اشتغال زایی کم بهره ۷ ساله برای مددجویان بهزیستی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه  سیاست کلی بهزیستی اشتغال، مسکن و معیشت است، گفت: تاکنون برای تعداد ۷ هزار و ۶۵۱ خانوار زن سرپرست خانوار  مستمری پرداخت شده است‌.

محمدپوری همچنین از پرداخت ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۴۸۹ واحد مسکن مددجویی خبرداد و گفت: ودیعه مسکن به ۵۰۰ خانوار زن سرپرست و معلول به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته به خانواده تک معلول شهری ۷۰ میلیون تومان و در روستایی ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت و در دو معلولان نیز دوبرابر مبلغ پرداخت شده است.

سرپرست بهزیستی استان افزود: جذب مشارکتهای مردمی برای تامین اوازم ضروری،لوازم کمک آموزشی، معیشت و پزشکی مددجویان در حوزه مردمی و موسسات خیریه ۵۳ میلیارد تومان ارزش نقدی و غیر نقدی بوده است.

وی بااشاره به عملکرد حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی در مراکز روزانه و شبانه روزی افزود: طی سال گذشته به  ۱۶۷۳ معلول در ۲۹ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین جسمی_حرکتی،ذهنی و بیماران روانی مزمن و سالمندان ارایه خدمات شده و در ۶۶ مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی و حرفه آموزی نیز به ۳۴۳۹ معلول خدمات تخصصی ارایه شده است.

وی بابیان اینکه ۱۸۶۹ نفر معلولین ضایعه نخاعی حق پرستاری در خانه دریافت کردند، ادامه داد: همچنین برای ۵۸۵ معلولین توسط تیم سیار خدمات ویزیت در منزل ارایه شده است.

محمدپوری با بیان اینکه ۱۰۰ درصد معلولین روستایی در استان شناسایی شده و تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه مناطق روستایی قرار گرفته اند، گفت: طی سال گذشته برای تامین ۳۲۴۵ قلم انواع وسایل کمک توانبخشی،از جمله سمعک،تشک مواج و ویلچر از محل اعتبارات دولتی به مبلغ ۹ میلیارد تومان، تهیه اندام مصنوعی و پروتز معلولین ۱۱۰۰ میلیون تومان ، کمک هزینه درمانی،دندانپزشکی و توانپزشکی ۱۳۰۰ میلیون تومان  و ۲۴۰ میلیون تومان برای ۱۴۰ نفر جهت کاشت حلزون  پرداخت شد.

سرپرست بهزیستی استان تصریح کرد: ۳۵۷۹ دانش آموز معلول تحت پوشش بهزیستی استان نیز اعتباری بالغ بر ۸۱۴ میلیون تومان کمک هزینه دریافت کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار