موقعیت فعلی شما : خانه/کنوانسیون حقوق کودک
244419
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درباره حملات تروریستی در افغانستان بیانیه صادر کرد

در پی افزایش حملات تروریستی در افغانستان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بیانیه محکومیتی صادر کرد.

به گزارش کودک پرس ،متن این بیانیه به شرح زیر است:

“منافقین و تفرقه افکنان، ماه رمضان امسال را بر مردم شریف افغانستان تلخ کرده و غباری از غم و اندوه را برای میهمانان ماه خداوند بر جای گذاشتند. روز سه شنبه این هفته خونین، در پی سه انفجار تروریستی در مدرسه عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل، شمار زیادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی دانش آموز کشته و زخمی شدند. دو روز بعد در حمله انتحاری دیگر به مسجد خاتم الانبیا (ص) شهر مزارشریف، ده‌ها تن از روزه داران حین اقامه نماز به شهادت رسیدند. انفجار روز جمعه در مسجد «خانقای مولوی سکندر» در ولایت قندوز نیز شهادت و زخمی شدن ده ها نمازگزار را در پی داشت.

همزمان با افزایش شمار حملات تروریستی در افغانستان؛ دولت های غربی که در دهه های گذشته بذر نفاق و خشونت را در جامعه افغانستان کاشته و مسببین اصلی وضعیت امروز هستند، در اقدامی نژادپرستانه خواستار تخلیه مراکز توسط پناهندگان افغانی و جایگزینی پناهندگان اوکراینی شده اند، بار دیگر شاهد آن هستیم که پرچم مدافعه از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، تنها در زمانی خاص و با اهداف خاص و علیه کشورهای خاص توسط مدعیان حقوق بشر برافراشته می‌گردد و نه برای مردم ستمدیده افغانستان، یمن و فلسطین.

به راستی چند سند دیگر باید در صحن علنی شورای امنیت و مجمع عمومی تصویب شود تا دیگر شاهد چنین وقایع دهشتناکی نباشیم؟ چند اجلاس دیگر بایستی برگزار شود، تا دیگر خانواده ها چشم به راه بازگشتن عزیزان خود از مساجد و مدارس نباشند؟

بی شک امروز تنها گزینه پیش‌رو، اتحاد واقعی کشورها و تقویت نقش رهبران دینی در مبارزه با افراط گرایی و خشونت طلبی است، باشد که دیگر شاهد حوادث این‌چنینی نباشیم.

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک قویاً این حملات تروریستی را محکوم کرده و بر این باور است که تعرض به جان کودکان معصوم که نقض ابتدایی‌ترین حقوق بشر است، با هر منطقی محکوم و منفور است و خواستار تعقیب و مجازات عاملان و آمران این جنایات می‌باشد، البته که هنوز جنایتکاران حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا در رمضان سال گذشته به سزای اعمال خود نرسیده‌اند.

مرجع ملی ضمن ابراز همدردی عمیق با مردم شریف و داغدار افغانستان و عرض تسلیت به خانواده قربانیان، از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسألت می‌نماید.”

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار