موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244397
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نهمین دوره جایزه کتاب مهر برگزار می شود

نهمین دوره‌ جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان منتشر شده طی سال‌های 1399 و 1400 در حوزه‌ نوجوان، به اهتمام موسسه‌ نیکوکاری مهرطه با همکاری پنج موسسه‌ مردم‌نهاد دیگر و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از روابط عمومی موسسه مهرطه، ایده اولیه‌ جشنواره‌ کتاب مهر بر اساس ترویج کتاب‌خوانی جهت افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های دختران نوجوان در سال 1390 شکل گرفت.

در بستر جایزه‌ کتاب مهر، فرزندان علاوه بر مطالعه، به بررسی و نقد کتاب‌های دیگر می‌پردازند و ارتباط موثر و فعالیت گروهی برای انتخاب بهترین کتاب را نیز تجربه می‌کنند.

ایده جایزه کتاب مهر برای افزایش سطح آگاهی نوجوانان و در راستای تشویق آنها به کتاب‌خوانی مطرح شده است.

طرح کتاب مهر در قالب یک فعالیت فرهنگی با همکاری نهادهای مدنی و موسسات مرتبط با فعالیت‌های اجتماعی برگزار شد و به‌مرور گروه‌های مختلفی به این جشنواره اضافه شدند.

نهمین دوره‌ جشنواره کتاب مهر با حضورداورانی از موسسه نیکوکاری مهرطه، موسسه مهر و ماه، انجمن پرنده درخت کوچک، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و موسسه‌ شکوفا برگزار می‌شود و دختران نوجوان 13 تا 18 ساله داوری، اجرا و اهدای جوایز جشنواره را عهده‌دار می‌شوند.

در این دوره از برگزاری جشنواره، 81 کتاب‌ ترجمه و تألیف ازناشران برتر کودک و نوجوان مورد داوری قرار گرفته‌اند.

در این جشنواره دختران نوجوان به عنوان داوران این جشنواره در گروه‌های چهار نفره با همراهی سرگروه‌ها، در مورد روش کار و چگونگی مطالعه و بررسی کتاب‌ها توسط نوجوانان صحبت و پس از خواندن هر کتاب، فرم‌های مخصوص داوری را  تکمیل و نظر و نتیجه‌ بررسی خود را به‌صورت مکتوب اعلام می‌کنند و برگزیدگان با توجه به جمع‌بندی نظرهای داوران مشخص می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار