244390
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

مرکزی | کودک آزاری، بیشترین پذیرش مرکز اورژانس اجتماعی در سال گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی کودک آزاری، بیشترین پذیرش در مراکز مربوط به اورژانس اجتماعی استان مرکزی در سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ،مریم رست اظهار کرد: چهار خودروی تویوتا در شهرستانهای اراک، ساوه، دلیجان، سه خودروی ایویکو در شهرستان های خمین، شازند و محلات و دو خودروی پژو در شهرستان خنداب و زرندیه به عنوان واحدهای سیار اورژنس اجتماعی مناسب سازی شده است.

وی افزود: در سطح استان، شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان، شازند، محلات، خنداب، زرندیه و خمین دارای اورژنس اجتماعی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: خودروهای خدمات اجتماعی سیار توسط کارشناسان مددکاری اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی اداره می شود، همچنین ۴۳ درصد از خدمات مرکز اورژانس اجتماعی در سال ۱۴۰۰ به ماموریت‌های خدمات اجتماعی سیار تعلق داشته است.

رست با اشاره به اولویت های ماموریت های اورژانس اجتماعی بیان کرد: ارجاع برای خدمات بیشتر و بهینه به مراکز درون سازمانی بهزیستی، ارجاع برای خدمات بیشتر و مرتبط به مراکز برون سازمانی و اختلافات خانوادگی از جمله این اولویت ها بوده است.

وی اضافه کرد: ماموریت های خدمات اجتماعی سیار از طرق خود معرف یعنی مراجعه خود فرد به تیم سیار، شناسایی و جذب افراد توسط تیم تخصصی، ارجاعی از خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، ارجاعی از مراکز مداخله در بحران و ارجاعی از سایر مراکز اعم از دولتی وغیردولتی انجام شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: مراکز اورژانس اجتماعی به مراکزی اطلاق می شود که با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری لازم به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی به منظور جلوگیری از انحراف یا انحراف مجدد آنان فعالیت می کنند.

رست نحوه پذیرش و راه های ارتباطی با مرکز اورژانس اجتماعی را خود معرف و ارجاعی عنوان کرد و گفت: در نوع دوم(ارجاعی) موارد درون سازمانی توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳  و توسط خدمات اجتماعی سیار و توسط سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف و  موارد برون سازمانی توسط مراجع قضایی، توسط مراجع انتظامی و توسط سایر سازمان ها و نهادها (آموزش و پرورش، مراکز مشاوره، سازمان زندان ها، پزشکی قانونی، دانشگاهها، سازمانهای غیر دولتی و …) انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه  هر فردی که به یکی از گروه های هدف ذیل مرتبط باشد می تواند در مرکز اورژانس اجتماعی پذیرش شود ادامه داد: زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، معلولین آزاردیده، سالمندان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی ( T.S. ) و دختران و پسران فراری از منزل شامل این گروه ها می شوند.

رست خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶۸۰۷ خدمت تخصصی روانشناسی، مددکاری، آموزشی، نگهداری، تیمی، حقوقی بهداشتی از طریق مراکز اورژانس اجتماعی به گروههای هدف اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار