موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
244383
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

اختراعی که مشکلات کودکان فلح مغزی را حل می کند

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و همگروهی‌های وی با ایده «دستگاه جلوگیری از پیش‌آمدگی سر و حفظ و کنترل دامنه حرکتی سر و شانه و ستون فقرات در کودکان» به کمک کودکان فلج مغزی شتافتند.

به گزارش کودک پرس ،انتخاب اقیانوس پشت پنجره اولین ساخته بلند بابک نبی زاده، با همکاری مقر سازمانی جهانی فیلم کودکان و نوجوانان سیفژ صورت گرفته است.

همچنین چند فیلم برنده جایزه اسکار و نیز فیلم‌های راه یافته به جشنواره‌هایی چون کن، برلین و تورنتو در بخش نمایش ویژه امسال انتخاب شده‌اند.

اقیانوس پشت پنجره داستان کودکانی از جزیره ای زیبا در دریای خلیج فارس را روایت می کند که می خواهند با مراسم آیینی و موسیقی اصیل جنوب، جزیره ی زیبای خود را به توریستهای خارجی معرفی کنند.

این فیلم در روستاهای گامبرون، سلخ، لافت و در آبهای جزیره ی هنگام و قشم در تابستان ۹۸ با عوامل زیر فیلمبرداری شد: تهیه کننده: سید جلال چاوشیان. مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز. تدوین: کاوه ایمانی. صدابردار: جعفر علیان. طراحی و ترکیب صدا: مهزیار یزدانی نیا. فیلمبردار زیرآب: اصغر بشارتی. مدیر تولید: مهدی مددکار. آهنگساز: محمد فرشته نژاد. طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام. عکس: مصطفی مهدوی. دستیاران کارگردان: محمد حمیدی، حامد نوبری. پشتیبانی تولید: محمد حبیبی. بازیگران: محمد آزادی. حدیثه کرمی. جعفر قاسمی. مهران مظفری. محمد طاهر عزیزپور. غلام رنجبر. بهرام کمیجانی.

به گفته برگزارکنندگان جشنواره امسال قرار است بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ۵۰ کشور دنیا و نیز فیلم‌ هایی که کودکان و نوجوانان کارگردانی کرده اند، به نمایش درآیند.

بنیانگذاران این جشنواره معتقدند: فیلم قویترین رسانه برای نشان دادن واقعیت به کودکان و نوجوانان است و می‌تواند جایگزین جالب و جذابی برای موضوعات مورد بحث جوانان مانند موضوعات حیاتی، شخصی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی  و جهانی شود.

در این جشنواره همچنین آثار دیگری از فیلمهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش درخواهد آمد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل از ۲۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ برابر با ۴ تا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۱  در شهر دهلی نو کشور هند  در حال برگزاری است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار