موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244328
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

برگزاری بیست‌وچهارمین همایش «مقایسه و بررسی خرید کتاب به صورت حضوری و آنلاین»

بیست‌وچهارمین همایش با موضوع مقایسه و بررسی خرید کتاب به صورت حضوری و آنلاین از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،یکی از چالش‌هایی که تحولات جهان امروز پیش پای انسان گذارده تغییر رویکردهای ارتباطی است. از کهن‌ترین و باسابقه‌ترین ارتباطات بشری ذیل مسئله‌ای به نام خرید و فروش و به زبان کلی‌تر تجارت بوده است. بیشتر تجارت امری رودررو و با حضور خریدار و فروشنده رخ می‌داد؛ اما با تغییر جهان به ویژه در موضوع دیجیتال و ارتباطات الکترونیکی تجارت الکترونیک هم پا به عرصه‌ی وجود گذارد. در این میان به نظر می‌رسید با توجه به اینکه خریداران کتاب، آن را فراتر از کالا می‌دیدند لااقل در ایران، دیرتر خرید کتاب را در دایره‌ی خریدهای الکترونیک و غیرحضوری خود قرار دادند.

حتی مواردی مثل آلودگی هوا، سرما و گرما و ترافیک هم هیجان خریداران و فروشندگان کتاب را در موضوع حضوری یا آنلاین مردد نکرد تا اینکه کرونا حتی مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کشور را قهراً به سوی خرید اینترنتی و غیرحضوری سوق داد. به نظر می‌رسد این موضوع به مذاق خریداران و فروشندگان خوش آمده و البته بسیار هستند کسانی که در موضوع فروش و خرید آنلاین هنوز مقاومت دارند یا مرددند.

در این نشست در خصوص مزایا، معایب فرصت‌ها و تهدیدهای خرید حضوری و خرید آنلاین کتاب گفت‌وگو می‌شود.
این همایش طی نشستی در روز چهار‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه از ساعت 17 تا 18 با حضور مهدی علی‌پور حافظی، استادیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان میهمان و احمدرضا آذربایجانی، پژوهشگر و نویسنده به عنوان کارشناس ـ مجری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در صفحه‌ی اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی anjomaneketabeKoodak دنبال کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار