موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/همدان
244309
۳۱ فروردین ۱۴۰۱

همدان | ۶۵ کودک در مرکز غربالگری اوتیسم پذیرش شدند

مسئول مرکز توانبخشی و غربالگری اوتیسم همدان گفت : مرکز توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم همدان ظرفیت پذیرش ۶۵ کودک را دارد .

به گزارش کودک پرس ،سمانه صنایعی گفت : مرکز توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم همدان در سال ۹۵ و با نظارت بهزیستی استان آغاز به کار کرد در این مرکز خدماتی اعم از کار درمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی، روانپزشکی و کار‌های جانبی همچون مددکاری، بازی و ورزش به بیماران ارائه می‌شود.

وی در باره علت فراوانی این اختلال در سال‌های اخیر افزود : امروزه تعریف از اختلال اوتیسم تا حدودی با گذشته فرق کرده و کودکانی که مشکل ارتباطی دارند در این طیف قرار می‌گیرند.

صنایعی با اشاره به اینکه تفاوت سبک زندگی و ارتباط کمتر والدین با کودک، مشکلات ژنتیکی و وراثتی و وجود استرس و آلودگی‌های مختلف محیطی می‌تواند تاثیرگذار زمینه اوتیسم در فرزندان باشد، تصریح کرد: اوتیسم یک اختلال بی‌علت و بی‌درمان است و بیشتر یک مشکل چند عاملی است که چند علت در آن دخیل است.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری کودکان دو تا پنج سال در مراکز مشاوره، مهد‌های کودک، مراکز بهداشتی و درمانی سریع‌ترین روش تشخیص اوتیسم است تصریح کرد : با تشخیص به موقع این اختلال ارتباط بهتر، گفتار بهتر و کلیشه کمتر برای بچه‌های اوتیسمی فراهم می‌شود و همین تشخیص به هنگام موجب می‌شود که پیشگیری راحت‌تر از درمان اتفاق بیفتد.

آشنایی با رعایت اصول و مقررات، رقابت‌پذیری، شکست‌پذیری، افزایش قدرت ابزار وجود، دوری از ترس و خجالت‌زدگی با همانندسازی در بازی به کودک القا می‌شود.

کودک در بازی به توانمندی‌های فکری و بدنی خود آگاهی پیدا می‌کند و نیرو و انرژی جسمی خود را در بهترین شکل ممکن مصرف می‌کند.

توسعه مطالعات و تحقیقات توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به طور حتم خواهد توانست روزنه‌های امید برای کنترل و مداوای این بیماری فرا روی جامعه پزشکی قرار دهد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار