244268
۳۰ فروردین ۱۴۰۱

بخشی از شهرک صنعتی پرند به صنعت اسباب‌بازی اختصاص یافت

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه اسباب بازی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه وزارت صمت از ‌ صنعت اسباب‌بازی در قالب ارائه تسهیلات، حمایت ویژه می‌کند، گفت: به صورت خاص در شهرک صنعتی پرند یک منطقه را به صنعت بازی و اسباب‌بازی اختصاص داده‌ایم

به گزارش کودک پرس ،محمدمهدی برادران با بیان این‌که‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر در حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی فعالیت‌های بسیار ویژه‌ای را شروع کرده‌ است، افزود: این کانون ‌با پیشینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در حوزه کودک و نوجوان دارد، به عنوان متولی این حوزه شناخته شده و همیشه به توسعه و پیشرفت این حوزه به خصوص صنعت بازی و اسباب‌بازی کمک کرده ‌است.

وی درباره محصولات و نیازهای روز جامعه در حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی، اضافه کرد: عرضه محصولات باکیفیت ایرانی متناسب با سلیقه و نیازهای اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های ایرانی در نمایشگاه، باعث خوشحالی است، این رویداد به اعتقاد من نمایشگاه باکیفیت و قابل قبولی بود و مزیت‌هایی مانند قیمت مناسب از ویژگی‌های برندها و شرکت‌های بازی و اسباب‌بازی است که می‌تواند بازار داخل و خارج از کشور را بهره‌مند کند.

برادران عنوان کرد: با توجه به شکل‌گیری اداره کل صنایع خلاق، می‌توان بستری را برای تجاری و صنعتی شدن شرکت‌های فعال در حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی ایجاد کرد تا از تمام این مزیت‌ها استفاده شود. سهمیه دریافت مواد اولیه باکیفیت، اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی، اختصاص تسهیلات مالی برای بالا بردن سرمایه در گردش، ایجاد شرایط برای حضور این شرکت‌ها در مجامع بین‌المللی، پیگیری برای تسهیل روند صادرات آن‌ها، افزایش دانش صنعتی شرکت‌ها و قرار دادن آن‎‌ها در زیست بوم و اکوسیستم این صنعت از جمله مزیت‌های این فرآیند است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: ‌تمام شرکت‌ها و برندهای‌ اسباب‌بازی می‌توانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و به این زیست بوم بپیوندند تا در جریان پیشرفت این صنعت قرار بگیرند، زیرا این صنعت ظرفیت حضور در بازارهای بین‌المللی با بهترین کیفیت را دارند.

وی ‌با بیان این‌که شهرک صنعتی پرند به فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه بازی و اسباب‌بازی اختصاص یافته است، گفت: به صورت خاص در شهرک صنعتی پرند یک منطقه را به صنعت بازی و اسباب‌بازی اختصاص داده‌ایم و شرایط فعال شدن دیگر شهرک‌های صنعتی را برای فعال شدن صنعت بازی و اسباب‌بازی در آن‌ها ایجاد کرده‌ایم.

برادران با اشاره به همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صنایع عمومی وزارت صمت برای حضور شرکت‌ها در شهرک صنعتی، توضیح داد: در میزان تولید محصولات برای حضور شرکت‌ها و برندهای فعال بازی و اسباب‌بازی، میزان حداقل تولید را مشخص کرده‌ و توصیه می‌کنیم اگر شرکت‌ها، کمتر از این حد نصاب تیراژ تولید و محصول دارند، به شهرک صنعتی نپیوندند. اگر یک شرکت به تولید محدود محصولات می‌پردازد، باید به گوشه بازار اتکا کرده و به فعالیت‌های خود در شرایط فعلی ادامه دهد، اما شرکت‌هایی که می‌خواهند به سطح تولید و توزیع بالایی دست پیدا کنند، نسبت به فعالیت خود در شهرک صنعتی اقدام کنند

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار