موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244241
۲۹ فروردین ۱۴۰۱

نقاشی؛ پناه کودکان اوکراینی

کودکان اوکراینی برای کنارآمدن با آسیب روانی ناشی از جنگ، تجربه خود را از آنچه در حال رخ دادن است در قالب نقاشی روی کاغذ می‌آورند.

به گزارش کودک پرس ،وقتی حمله روسیه به اوکراین خانواده بیوکوتز را از کی‌یف فراری داد، دختر ۶ ساله آن‌ها، سونیا، تا جایی که می‌توانست اسباب‌بازی با خودش برد و هر آنچه پشت سر گذاشته بود را حالا از طریق نقاشی به یاد می‌آورد.

والدین سونیا برای این که به او کمک کنند با آسیب روانی ناشی از جنگ کنار بیاید، نقاشی‌هایش را در فضای اینترنت منتشر کرده و سایت UAKids را راه‌اندازی کردند. آن‌ها حالا نقاشی دیگر کودکان اوکراینی را نیز جمع‌آوری کرده و در سایتشان منتشر می‌کنند.

نقاشی‌های این سایت اثر کودکان بالای پنج سال است. هر کودک با نقاشی خود داستانی را روایت می‌کند. برخی از نقاشی‌ها سربازان و بمب‌ها را به تصویر می‌کشند و برخی دیگر مرگ را.

کودکان جنگ زده اوکراینی به هنر پناه بردند 
 زخار، ۱۱ ساله

آرتم و آناستازیا بیکوتز در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس نیوز گفتند: می‌دانیم که بچه‌ها دوست دارند حس کنند تنها نبوده و بخشی از یک جامعه بزرگترند. شاید حرف زدن درباره جنگ برای آنها خیلی سخت باشد چون نمی‌دانند چه اتفاقی دارد می‌افتد.

کودکان جنگ زده اوکراینی به هنر پناه بردند 
 سوفیا، ۱۳ ساله

آرتم و آناستازیا پس از جنگ خانه‌شان را ترک کردند اما تصمیم گرفتند در اوکراین بمانند و در شهرهای مختلف به دنبال مکانی امن بگردند. آن‌ها معتقدند تشویق کودکان به نقاشی کشیدن همچنین می‌تواند به والدینی چون خود آن‌ها هم کمک کند.

کودکان جنگ زده اوکراینی به هنر پناه بردند 
 نیکا، ۸ ساله

والدین سونیا می‌گویند: امیدواریم مردم با نگاه کردن به این نقاشی‌ها حس همدردی داشته و از این کودکان و از اوکراین حمایت کنند.

به گزارش سازمان ملل، ۹۰ درصد از ۵ میلیون نفری که از اوکراین گریختند، زن و کودک هستند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار