موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244235
۲۹ فروردین ۱۴۰۱

سایت انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد

مراسم یادبود هنرمندان درگذشته، رونمایی کتاب «توکا» و سایت انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان و مراسم افطاری برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،در گردهمایی خانواده تئاتر کودک و نوجوان با حضور چند تن از اساتید، مدیران و تعدادی از اعضای انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران یادبودی برای درگذشتگان ۲ سال گذشته و مهرنوش شریعتی که در اولین روز قرن دنیای تئاتر را ترک کرد برگزار شد.

ابتدا پس از پخش ویدئویی در این زمینه، پوپک عظیم پور استاد نمایش عروسکی و بهرام بهبهانی همسر شریعتی از خاطرات و حضور پررنگ و موثر او در زندگی و تئاتر سخن گفتند.

سپس حمیدرضا نعیمی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر روی سن دعوت شد و پس از اظهار تاسف برای این فقدان ها که جایگزینی ندارند و سخت تر شدن شرایط برای هنرمندان تئاتر در سال های اخیر از هنرمندان خواست تا با برگزاری جلسات این چنینی و هم اندیشی چاره ای برای ادامه این راه بیاندیشند.

وی از انجمن تئاتر کودک و نوجوان به عنوان فعال ترین انجمن خانه تئاتر یاد و عنوان کرد انجمن های دیگر باید از این انجمن الگو بگیرند و پویاتر عمل کنند.

در ادامه این مراسم بیانیه انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران توسط حمید گلی قرائت شد و انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران رسما به عنوان تنها نهاد مستقل و قانونی تئاتر کودک و نوجوان ایران اعلام موجودیت و از مدیران فرهنگ و هنر و هنرمندان این عرصه دعوت به حضور و همکاری کرد.

پس از خواندن بیانیه علی فروتن با اعلام آغاز فعالیت رسمی سایت انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران به آدرس
www.tooka۱۴۰۰.ir از این سایت رونمایی کرد و از بهمن وخشور به عنوان طراح سایت تشکر کرد.

سپس رضا فیاضی استاد پیشکسوت تئاتر که او هم مدتی پیش در جدال با ویروس کرونا بود شعری درباره هنر و از سروده های خود برای حاضران خواند.

در ادامه مهدی قلعه به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران درباره فعالیت های انجمن در این سال های کرونایی و تداوم ارتباط با اعضا و برگزاری کارگاه های مجازی و حضوری در شرایط حفاظت شده و رعایت پروتکل های بهداشتی سخن گفت.

وی درباره کتاب «توکا» که تا کنون سه شماره با موضوعات تئاتر خردسال، تئاتر کودک و تئاتر نوجوان به چاپ رسیده است توضیحاتی ارائه کرد و مژده داد کتاب «توکا» با اخذ شابک و شناسنامه کتاب دیگر کتابی رسمی محسوب می شود که در کتابخانه ملی ایران نیز به ثبت رسیده است و پیشنهاد داد دیگر انجمن ها نیز برای رسمی تر شدن ارزش کتاب به این شکل عمل کنند.

پس از آن فائزه فیض شیخ الاسلام سردبیر کتاب اخیر «توکا» که با موضوع تئاتر نوجوان منتشر شده است در مورد سیر گردآوری و سفارش مقالات و … مطالبی را عنوان کرد و از کسانی که به نوعی در این اتفاق همراه بودند، تشکر کرد. پس از آن با دعوت از اساتید و مدیرانی چون منصور خلج، رضا فیاضی، هما جدیکار، مجید قناد، شهرام کرمی، محمد بهرامی و مریم کاظمی کتاب «توکا»ی نوجوان را رونمایی کردند.

سپس ایرج راد به عنوان آخرین سخنران این مراسم سالی پربار برای تئاتر و سلامتی هنرمندان و گردهمایی ها برای جشن و مراسم رونمایی کتاب و اتفاقات فرهنگی هنری را آرزو کرد.

در طول برنامه مریم آشوری و عبد آتشانی زوج هنرمند تئاتری قطعاتی را برای حاضران می نواختند و می خواندند و عبد آتشانی به عنوان آخرین برنامه استنداپ کمدی را اجرا کرد که باعث مفرح شدن فضا و پایان شادی برای مراسم شد.

پس از پایان این برنامه مجری مراسم روشنک کریمی با تشکر از جواد مهدی، احسان مجیدی، بهنام حبیب پور، مجید نصیری، مریم تهرانی، حامد زحمتکش، زهرا مریدی، زهره قاسمی، فاطمه سیدطالبی، روژین ستاری، حمید ملاحسینی، مهران زاغری، فخری سلیمی و حمید نوری که در برگزاری مراسم و تدارک آن همراه بودند از حاضران دعوت کرد تا برای پذیرایی و افطاری در فضای باز پشت بام به اعضای دیگر انجمن که به دلیل محدودیت جا و رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن حضور نداشتند، بپیوندند.

از دیگر هنرمندان حاضر در این جشن می توان از آناهیتا غنی زاده، بهرام جلالی پور، مهدی فرشیدی سپهر ، منوچهر اکبرلو، آزیتا رضایی، مجتبی ظریفیان، ناصر آویژه، افشین زارعی، رضا عبدالعلیزاده، مریم رحیمی، هوشمند هنرکار و اعضای انجمن صنفی سراسری نام برد.

این گردهمایی و مراسم به همت هیات مدیره انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران و مشارکت جمعی از اعضا برگزار شد و پس از ۲ سال باعث جمع شدن هنرمندان در کنار هم و تجدید دیدار و تقویت روحیه هنرمندان شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار