244209
۲۸ فروردین ۱۴۰۱

رشد قوه تخیل کودکان با نقاشی کشیدن

مربی کارگاه مهارتی نقاشی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روند کار در این کارگاه را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس ،عارفه مهابادی مربی کارگاه نقاشی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره کارگاه مهارتی که این روزها در نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برپاست، گفت: در کارگاه ما بازدیدکننده‌های بین ۲ تا ۱۲ سال نقاشی با پاستل و آبرنگ را انجام می‌دهند و من به عنوان یک تسهیل‌گر سعی می‌کنم بچه‌ها ایده و تصویر ذهنی‌ای که مدنظر دارند، روی کاغذ ترسیم کنند.

او افزود: وظیفه من به عنوان مربی، آموزش ابتدایی‌ترین مسائل در نقاشی به کودکان است و البته اینکه ذهن آن‌ها را برای پرورش ایده و ترسیم بهتر، باز کنم.

این مربی کانون درباره رویکرد آموزشی در کارگاه توضیح داد: باتوجه به محدودیت زمان و مکان سعی می‌کنیم شرایط بیشترین بازدهی را برای کودکان فراهم کنیم به عنوان مثال پاستل و کاغذ با هم و آبرنگ و مقوا را کنار هم به بازدیدکننده‌ها ارائه می‌کنیم تا به‌راحتی نقاشی کنند.

مربی کارگاه نقاشی در پایان با اشاره به تاثیر نقاشی در کودکان بیان کرد: قوه ایده‌پردازی و تخیل در کودکان با نقاشی پیشرفت می‌کند، به این صورت که یک صفحه کاملا سفید را تبدیل به یک ایده و طرح می‌کنند. این مساله و ویژگی در بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی وجود ندارد و حتی قوه خیال‌پردازی آن‌ها هم به‌تدریج از بین می‌رود.

هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بخش‌های مختلفی را برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش‌ها، کارگاه‌های مهارتی و هنری است.
کارگاه‌های این دوره از جشنواره شامل کارگاه بازی خلاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوشنویسی است که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و آموزش‌ها به سبک کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تک جلسه‌ای کانون صورت می‌گیرد.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

هفتمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «مدیریت بحران» نام‌گذاری شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار