موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/فارس
244206
۲۸ فروردین ۱۴۰۱

فارس | میزبانی باغ ارم شیراز از کودکان کار

طی اقدامی جالب از سوی شورای شهر شیراز، ۵۰‌ کودک کار به باغ ارم شیراز دعوت شدند.

به گزارش کودک پرس ،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات فرهنگی شورای شهر شیراز در گفت و گویی این اقدام را کرامت بخشیدن به کودکان کار دانست و بر ادامه این حرکت فرهنگی تاکید کرد.

مسعود زارعی با اشاره به اینکه این اقدام به این شکل برای نخستین‌بار رخ داده است، گفت: این اقدام در بحث نمادین منجر به تکریم این کودکان و برخورداری آنها از امکاناتی است که قشر برخوردار جامعه از ان بهره‌مند هستند.

وی افزود: به دنبال این اتفاق مردم نیز در جریان امر قرار گرفته و منجر به جذب مشارکت‌های مردمی و حتی جذب کمک خیرین برای سامان‌دهی این قشر می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه این کودکان همه پس از جمع آوری توسط عوامل اداره پیشگیری و سامان‌دهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز دارای پرونده شده و تحویل اداره بهزیستی جهت غربال‌گری می‌شوند، افزود: این کودکان سپس در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند ضمن اینکه تحت حمایت این اداره نیز قرار می‌گیرند و از انواع خدمات فرهنگی، هنری، آموزشی، زیارتی، سیاحتی، ورزشی و علمی با هدف پر کردن اوقات فراغت، معاشرت اجتماعی، ایجاد اعتماد به‌نفس، جامعه پذیری و یادگیری مهارتهای زندگی بهره‌مند می‌شوند.

زارعی هدف اصلی این اقدامات را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: استعداد‌یابی، مهارت آموزی، ورزش و تامین مایحتاج اولیه زندگی خانواده این کودکان به واسطه خیرین بیش از پیش تقویت شود تا بتوانند در مسیر واقعی زندگی عادی خود قرار گرفته و از خیابان و معضلات آن مصون مانده و خانواده‌ها نیز کودکان را مجبور به کار کردن نکنند.

وی گفت: ظرفیت‌های شورای شهر در جهت کمک به گروه‌های هدف به‌صورت مستمر و عملیاتی در دسترس است تا اقدامات مشابه به مرحله عمل برسد و در دیدارهای اتی مشکلات عمیق‌تر بررسی شوند و در جهت پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مدونی تدوین شوند.

زارعی تاکید کرد: اداره پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی نیز بیش از پیش فعال خواهد شد تا بتوانیم بخشی از مشکلات این جامعه هدف را کم کنیم چرا که از این طریق می‌توان مسیر زندگی بسیاری از این کودکان را متحول کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار