موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244180
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

حافظ قرآن ۸ ساله نیجریه‌ای که بدنبال عالم شدن است…

یک کودک ۸ ساله نیجریه‌ای که حافظ کل قرآن کریم است می‌گوید آرزو دارد در آینده یک عالم اسلامی و وکیل شود.

به گزارش کودک پرس ،مای یاسین، دانش‌آموز چهارم ابتدایی و اهل زاریا در ایالت کادونای نیجریه، نابغه‌ای است که می‌خواهد یک عالم اسلامی و یک وکیل باشد.

مای یاسین یادگیری قرآن را از کودکی نزد پدرش آغاز کرد و در ۲ سالگی وارد مدرسه شد. او‌ در مصاحبه‌ای نحوه آموزش‌های ویژه از معلمان مدرسه خود را توضیح داد.

وی گفت: سه ساله بودم که حفظ قرآن کریم را شروع کردم. من هرگز در زندگی‌ام هیچ نوع بازی انجام نداده‌ام. هر وقت می‌بینم کسی کتابی می‌خواند، چه در زمینه علوم غربی و چه اسلامی، بسیار خوشحال می‌شوم. آنچه مرا غمگین می‌کند این است که به من بگویند تحقیق نکنم.

این حافظ خردسال نیجریه‌ای افزود: من کودکان خردسال را به تلاش و کسب علم سفارش می‌کنم، چنانکه در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: حفظ کردن کودک مانند نگارش کتیبه‌ای است بر صخره.

مای یاسین که سال گذشته مطالعه تفسیر قرآن را آغاز کرد گفت که آماده است تا آرزوی خود را برای عالم و وکیل شدن دنبال کند.

وی گفت: اولاً علما رسالت خدا را تعلیم می‌دهند؛ ثانیاً می‌خواهم وکیل شوم، زیرا همان گونه که حضرت محمد(ص) فرمودند: هرگاه وکیلی بخواهد حقیقت را نمایان کند، پاداشی مضاعف نصیبش می‌شود و اگر تصمیم اشتباهی بگیرد یک بار پاداش می‌گیرد.

وی ادامه داد: آنچه می‌خواهم مردم بدانند این است که عظمت قرآن از هر چیز دیگری بزرگتر است. گاهی اوقات جزوه‌هایی را می‌بینیم که کمتر از ۱۰ صفحه است، اما حفظ آن دشوار است اما مسلمانان قرآن را حفظ می‌کنند.

وی افزود: اسلام مشخص نکرده است که فرد در چه سنی می تواند حافظ قرآن باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار