244162
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

ضرورت تدبیر برای صیانت از «کودکان آنلاین»

غلامرضا یاری گفت: در فضای مجازی ۲۵ میلیون کاربر زیر ۱۸ سال فعالیت می کنند که بر اساس استانداردهای جهانی کودک در نظر گرفته شده و در معرض خطر جدی هستند.

به گزارش کودک پرس ،غلامرضا یاری، کارشناس فضای مجازی گفت: طبق آمارهای منتشر شده در فضای مجازی حدود ۲۵ میلیون کاربر زیر ۱۸ سال در این فضا فعالیت می کنند که بر اساس استانداردهای جهانی، این کاربران، کودک در نظر گرفته شده و جامعه آنها در معرض خطر و آسیب جدی است.

وی ادامه داد: طبق قوانین بین المللی وقتی کودک در معرض آسیب قرار گیرد، جرم محسوب می شود.
یاری افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا اینترنت کودکان متفاوت با بزرگسالان است و قوانین بسیار سختی برای استفاده کودکان در این فضا تعبیه شده است.
این کارشناس با بیان اینکه سالها اینترنت کودکان را از مسئولین کشوری درخواست کردیم، اما بی نتیجه ماند، تصریح کرد: امروز کودکان آلوده این فضا شده اند و کرونا بر شدت آسیب های این فضا افزود.
وی با تاکید بر اینکه باید کودکان را به تولید محتوا در این فضا تشویق کنیم، گفت: تشویق و هدایت کودکان به تولید محتوا یکی از راهکارهایی است که آسیب های این فضا را برای رده سنی کودکان کاهش می دهد.
یاری ادامه داد: والدین در این هنگام یک علامت سوال بزرگ در ذهن شان ایجاد می شود که کودک ما چه محتوایی را می تواند در این فضا تولید و منتشر کند.
وی افزود: باید کودک را از مخاطب منفعل به مخاطب فعال تبدیل کنیم، همه کودکان ایرانی با استعداد هستند و والدین می توانند با شناسایی استعدادشان از آنها بخواهند تولید محتوا کنند و آن را در این فضا به اشتراک بگذارند.
این کارشناس تاکید کرد: کودک باید ضمن استفاده از این فضا، از ذهن خود نیز استفاده کند تا در این فضا مصرف کننده صرف نباشد و بتواند مفید واقع شود.
یاری در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت باید اینترنت و سیم کارت کودکان را در کشور در دستور کار قرار دهد زیرا نمی توان سرعت پیشرفت فناوری را گرفت اما می توان با راهکارهای درست آسیب های این فضا را به حداقل رساند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار