موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244130
۲۵ فروردین ۱۴۰۱

کشته و زخمی شدن ۴۰۰ کودک در ۵۰ روز جنگ اوکراین

سازمان غیردولتی «نجات کودکان» (Save the Children) اعلام کرد در هفت هفته گذشته و از زمان آغاز جنگ در اوکراین، نزدیک به ۴۰۰ کودک کشته یا زخمی شده‌اند و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،در حالی که سازمان ملل متحد، مرگ ۱۵۳ کودک و مجروح شدن ۲۴۶ خردسال را تایید کرده است اما سازمان «نجات کودکان» اعلام کرد این رقم بسیار بالاتر بوده و هشدار می‌دهد با افزایش حملات به بیمارستان‌ها و مدارس، «همه کودکان در معرض خطر قرار دارند».

از ۷.۵ میلیون خردسال اوکراینی، تقریباً دو سوم آن‌ها گریخته‌اند که از این تعداد ۲.۸ میلیون نفر در داخل خاک کشور آواره شده‌اند و ۲ میلیون نفر دیگر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

این سازمان ادعا می‌کند در پنج هفته نخست جنگ که از ۲۴ فوریه (پنج اسفند) آغاز شد، نیروهای روسیه به طور متوسط ‌روزانه به ۲۲ مدرسه حمله کرده‌اند.

در بیانیه این نهاد غیر دولتی آمده است، در ماریوپل و سایر مناطقی که به شدت تحت تاثیر جنگ قرار گرفته‌اند، کودکان و خانواده‌هایشان با «کمبود بالقوه مرگبار آب، غذا و دارو مواجه هستند».

طبق اعلام این نهاد، این جنگ در حال تشدید خارج از کنترل است و کودکان را با آسیب‌های طولانی‌مدتی مواجه می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را دست کم گرفت.

«مانوئل فونتین» مدیر امور اضطراری صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد نزدیک به دو سوم کودکان اوکراینی تنها در ۶ هفته آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از کودکانی که در اوکراین باقی مانده‌اند، ممکن است با ناامنی غذایی مواجه شوند.

وی تصریح کرد حملات به زیرساخت‌های آب و برق باعث شده است که حدود ۱.۴ میلیون نفر در اوکراین به آب دسترسی نداشته باشند. ۴.۶ میلیون نفر دیگر فقط دسترسی محدودی به منابع آب تمیز دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار