موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/یزد
244093
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

پارک ترافیک یزد پس از ۲ سال تعطیلی فعال شد

مجموعه پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد پس از تعطیلی دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، همزمان با بازگشایی مدارس و پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ ویژه رده سنی نونهالان و کودکان و بزرگسالان فعالیت خود را از سرگرفت.

به گزارش کودک پرس ،«محمد مرزبان» مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در این رابطه گفت: این پارک به منظور فرهنگ سازی و آموزش ترافیک به نونهالان و کودکان احداث شده است و آموزش های تئوری و تصویری مبانی ترافیک با پخش انیمیشن های ترافیکی، شناسایی مسیر های حرکت در خیابان، مسیر پیاده، مسیر دوچرخه، میدان، زیرگذر، تقاطع و پل عابر، شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی و آموزش عملی با استفاده از دوچرخه از فعالیت های صورت گرفته در پارک آموزش ترافیک با همکاری پلیس راهور استان می باشد.

وی با بیان اینکه آموزش کودکان در هر زمینه ای که باشد اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد، اظهار کرد: کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش های مختلف را فراگرفته و به خوبی رعایت می کنند و ارائه آموزش قوانین ترافیکی به کودکان موجب می شود در آینده شهروندان قانونمندتری داشته و به تبع آن با مشکلات ترافیکی کمتری روبرو باشیم.

مرزبان در ادامه گفت: این پارک در سال ۱۳۸۹ واقع در میدان شهید سلطان پناه بخش انتهای پارک شهدا به مساحت چهار هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با ظرفیت آموزش سالانه ۲۵ هزار نفر از نونهالان و کودکان مقطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی ایجاد شده است.

گفتنی است؛ در تابستان که فصل تعطیلی مدارس است، فعالیت های پارک ترافیک به آموزش کارکنان دولت در زمینه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی تدافعی اختصاص خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار