موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
244083
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

بزودی؛ راه‌اندازی پخش تخصصی برای کودک و نوجوان

علی طباطبائی مدیر پخش بهمن سبز ضمن بیان اینکه به‌دنبال پخش فیلم‌های متنوع در سینماها هستیم خبر داد که دفتر پخش تخصصی کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،سیدعلی طباطبائی‌نژاد، معاون پخش و اکران مؤسسه «بهمن سبز» حوزه هنری، درخصوص برنامه پخش حوزه هنری در سال جدید گفت: ما در سازمان سینمایی حوزه هنری به طور جدی به دنبال ایجاد تنوع پخش در بخش توزیع آثار سینمایی هستیم.

وی افزود: لذا اواخر سال گذشته پخش جدیدی با عنوان پخش «رویش» را با هدف کمک به شناسایی، دیده شدن و رشد فیلمسازان مستقل و ارزش محور راه اندازی کردیم. پخش «رویش» با اتصال زنجیره توزیع به هنرمندان جوان و آثارشان، در پی کشف و ایجاد مسیر رشد آن‌ها در سراسر نقاط جغرافیایی ایران است و در نخستین گام از این طرح، مستند «خون ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر از 25 اسفندماه 1400 چهار سینمای سپیده تهران، هویزه مشهد، ساحل اصفهان و سپهر ساری بصورت آزمایشی روی پرده رفت و در سه روز اکران شد.

معاون پخش بهمن سبز ادامه داد: رصد و کشف هنرمند تازه‌نفس، نقد و ارتقا دانش آنها، همچنین اتصال آثار متنوع از جهت قالب به زنجیره نمایش با تمرکز بر روی استعدادهای کمتر دیده شده در سایر شهرهای کشور و خارج از پایتخت و ایجاد بستری برای توجه بیشتر به مخاطبان خاص پسند از جمله اهدافی است که در طرح «رویش» مدنظر قرار گرفته و بزودی با پخش آثاری نو در این بستر ادامه خواهد یافت.

طباطبائی‌نژاد همچنین از راه‌اندازی پخش تخصصی کودک و نوجوان برای سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: سازمان سینمایی حوزه هنری در راستای مأموریت خود برای توسعه مخاطبان و تمرکز بر مخاطب خانواده، بزودی فعالیت پخش کودک خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: خلاء وجود یک پخش تخصصی در حوزه کودک و نوجوان و ضرورت ایجاد مخاطبان جدید در دوران پساکرونا، ما را بر آن داشت تا در راستای اهداف و مخاطبان هدف حوزه هنری، تمرکز ویژه‌ای بر این مسئله بگذاریم. از سویی با توجه به طرح توسعه در دست اجرای سینماهای حوزه هنری و پراکندگی و تعدد خوب سینماهای ما در سراسر کشور، این زیرساخت می‌تواند  بدون محدود شدن تنها به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها  به خوبی در اختیار اکثر دانش آموزان سراسر کشور قرار گیرد و تحولی در عرضه آثار کودک رقم بزند.  با توجه به کارنامه خوب سازمان سینمایی حوزه هنری در پخش آثار کودک و نوجوان نظیر «مبارک»، «شاهزاده روم»، «فیلشاه»، «بنیامین» و «منطقه پرواز ممنوع» و… و با توجه به بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس و نیاز به نشاط اجتماعی و طراحی برنامه‌های سالم برای دانش آموزان و خانواده‌ها، درصدد آغاز به کار پخش تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در کنار پخش حرفه‌ای هستیم.

طباطبائی‌نژاد همچنین درخصوص وضعیت راه اندازی این دفتر پخش گفت: در حال حاضر انیمیشن سینمایی «لوپتو» جزو آثاری است که قرار است اکران آن به عنوان نخستین اثر این دفتر پخش، از مهرماه آغاز شود؛ ضمن این که در حال رایزنی با آثار مناسب دیگر این حوزه برای دریافت حق پخش هستیم.

وی ادامه داد: برنامه داریم بتوان با تعامل خوب با وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهادهای مرتبط با این حوزه، ان شاالله بسترهای جدیدی را برای سینمای کودک ایران ایجاد کنیم و با نگاه تخصصی به این حوزه برای توسعه مخاطبان سینما بکوشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار