موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244053
۲۳ فروردین ۱۴۰۱

آواره شدن نزدیک به دو سوم کودکان اوکراینی در جنگ

یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل ( یونیسف) اعلام کرد نزدیک به دو سوم کودکان اوکراینی تنها در ۶ هفته آواره شده اند و نزدیک به نیمی از کودکانی که در اوکراین باقی مانده اند، ممکن است با ناامنی غذایی مواجه شوند.

به گزارش کودک پرس ،”مانوئل فونتین” مدیر امور اضطراری یونیسف در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حفظ صلح و امنیت اوکراین افزود: از ۳.۲ میلیون کودکی که تخمین زده می‌شود در اوکراین باقی مانده‌اند، نزدیک به نیمی از آنها ممکن است با خطر کمبود غذا مواجه باشند.

وی تصریح کرد حملات به زیرساخت های آب و برق باعث شده است که حدود ۱.۴ میلیون نفر در اوکراین به آب دسترسی نداشته باشند. ۴.۶ میلیون نفر دیگر فقط دسترسی محدودی به منابع آب تمیز دارند.

وی افزود: تنها در شش هفته، نزدیک به دو سوم کل کودکان اوکراینی آواره شده اند. آنها مجبور شده اند همه چیز از جمله  خانه، مدارس، و اغلب اعضای خانواده خود را رها کنند.

فونتین ادامه داد: وضعیت کودکان در اوکراین در شهرهای ماریوپول و خرسون بدتر است. در این مناطق، کودکان و خانواده‌هایشان  هفته‌ها است که بدون آب لوله‌کشی و سرویس‌های بهداشتی، عرضه منظم غذا و مراقبت‌های پزشکی به سر می‌برند. آنها در خانه ها و زیر زمین خود پناه گرفته اند و منتظر پایان بمباران و خشونت هستند.

مدیر امور اضطراری یونیسف همچنین از وجود مواد منفجره باقی مانده یا عمل نکرده که می تواند کودکان را در معرض مرگ و جراحت قرار دهد و همچنین اختلال در آموزش کودکان در سراسر اوکراین ابراز نگرانی  کرد.

وی توضیح داد: تعطیلی مدارس در سراسر اوکراین بر یادگیری  ۵.۷ میلیون کودک در سن مدرسه و ۱.۵ میلیون دانش آموز در آموزش عالی تأثیر می گذارد.

این مقام یونیسف اظهار داشت: در منطقه دونباس، یک نسل کامل از کودکان در طول هشت سال گذشته شاهد نابودی زندگی و تحصیلات خود بوده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار