موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/هرمزگان
244025
۲۲ فروردین ۱۴۰۱

کودک ۹ ساله مینابی از مرگ حتمی نجات یافت

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات جان کودک ۹ ساله مینابی با اقدامات درمانی صحیح و به موقع در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،دکتر یدالله رئیسی ماکیانی، افزود: به دنبال انتقال بیمار ترافیکی کودک ۹ ساله  راکب موتور سوار از توابع بخش مرکزی میناب به بیمارستان با توجه به شرایط حاد بیمار و خونریزی فعال داخلی، بلافاصله با قید فوریت تحت عمل جراحی داخلی قرار گرفت و از مرگ حتمی نجات یافت.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب اظهار کرد: پس از مشاوره اورژانسی و اقدامات اولیه بیمار به اتاق عمل منتقل شد و تحت لاپاراتومی تجسسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی بیمار که متاسفانه دچار پارگی طحال، کبد، پانکراس، ریه و پارگی شریان‌های طحال بود، توانستیم ابتدا پارگی شریان طحال را کنترل و ترمیم کرده و سپس ترمیم پارگی اعضاء داخلی را به انجام رساند، طی این عمل که ۴ ساعت به طول انجامید، در نهایت بیمار تحت اینتوبایسون به بخش مراقبت‌های ویژه و تحت نظر سید حمید رضا میرفخرائی متخصص بیهوشی منتقل و بستری شد.

رئیس با اشاره به اینکه این بیمار پس از یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و جراحی مردان با حال عمومی خوب ترخیص شد، از خانواده ها خواست تا کودکان را ترغیب به موتور سواری نکنند چرا که احتمال از دست دادن جان خود را دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار