موقعیت فعلی شما : خانه/اصفهان/پزشکی و سلامت
243997
۲۱ فروردین ۱۴۰۱

ضرورت جدی گرفتن واکسن سرخک کودکان توسط خانواده‌ها

رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: با توجه به طغیان بیماری سرخک در افغانستان و ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﮕﺮانی در خصوص موارد وارده آن به ایران، ضروری است موارد تأخیری ﻧﻮﺑﺖ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺩﻭﻡ واکسن MMR ﺩﺭ ﺍﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ واکسیناسیون آنها اقدام شود.

به گزارش کودک پرس ،رضا اشرفی اظهار کرد: بیماری سرخک یک بیماری ویروسی است که در چند سال گذشته در کشور ما در حال حذف شدن است، ولی ساکنان برخی از کشورهای اطراف مانند افغانستان با توجه به اینکه جمعیت آنها در کشور ما تردد می‌کنند، نمی‌گذارند این حذف بیماری رخ دهد.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشت هر تعداد واکسن سرخک که به فرزندان ایرانی تزریق می‌کنند به بچه‌های افغانی هم تزریق می‌کنند، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه ۹۹ درصد جامعه کشور هدف ویروس سرخک در کشور واکسن دریافت کردند نگرانی وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: با توجه به طغیان بیماری سرخک در افغانستان و ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﮕﺮانی در خصوص موارد وارده آن به ایران، ضروری است موارد تأخیری ﻧﻮﺑﺖ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺩﻭﻡ واکسن MMR ﺩﺭ ﺍﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ واکسیناسیون آنها اقدام شود.

اشرفی با بیان اینکه شبکه تاکنون ۴۹۳ کودک زیر یک سال واکسن سرخک خود را دریافت کردند، گفت: در شهرستان اردستان ۱۰۰ درصد جامعه هدف واکسن سرخک را دریافت کردند و همکاران ما مرتب در حال رصد موارد مشکوک ویروس در شهرستان هستند و برای کشف و اقدامات پیشگیری برنامه‌ریزی شود.

وی با تأکید بر اینکه علائم این بیماری حاد و به صورت تب بالا، قرمزی چشم، بثورات پوستی، کند شدن تعداد تنفس، سرفه، ترشح و گرفتگی بینی است، افزود: خوشبختانه تاکنون در شهرستان اردستان مراجعه‌ای در خصوص ابتلا به بیماری سرخک نداشته‌ایم، ولی علت اصلی نگرانی ما از این بیماری همه‌گیری کشور همسایه است که ممکن است وارد ایران شود.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا گفت: آمارهای روزانه ناشی از آن است که همچنان این ویروس در جامعه وجود دارد ولی ممکن است نوع آن تغییر کرده باشد. در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند این ویروس را کنترل و یا محدود کند واکسیناسیون، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی است.

اشرفی با بیان اینکه با تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته شده شهرستان اردستان رتبه برتر واکسیناسیون استان را دارد، گفت: حدود ۵۸ درصد از جامعه هدف در گروه سنی بالای ۱۸ سال دُز سوم واکسن خود را دریافت کردند. همچنین ۹۴ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال دریافت کردند و از ۵ ساله تا ۱۲ ساله حدود ۸۵ درصد بر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای زمانی که ۸۵ درصد مردم بر علیه بیماری واکسینه شوند می‌توانند ادعا کنند که آن بیماری را کنترل کرده‌اند. البته افراد حساسی در هر جامعه‌ای وجود دارد که با وجود اینکه واکسن دریافت کردند اگر موارد پیشگیرانه را انجام ندهند، مجدد دچار بیماری شوند.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با اشاره به تغییر رنگ کرونایی شهرستان به قرمز و نگرانی خانواده‌ها درباره کلاس‌های حضوری مدارس، خاطرنشان کرد: بازدیدهای هفتگی از مدارس شهرستان توسط کارشناسان بهداشت در حال انجام است، ولی با توجه به اصرار وزارت آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری حضوری مدارس هیچ گونه محدودیتی برای مدرسه‌ها برنامه‌ریزی نشده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار