موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243973
۲۰ فروردین ۱۴۰۱

کشته بیش از 306 کودک در جنگ اوکراین

دفتر دادستان کل اوکراین اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ، ۱۶۹ کودک اوکراینی کشته و بیش از ۳۰۶ کودک دیگر مجروح شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون، سه هزار و ۹۰۰ غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر هشدار داد که آمار واقعی می‌تواند بسیار بیشتر از موارد ثبت شده باشد.
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود گفت: تاکنون یک هزار و ۶۲۶ غیر نظامی در اوکراین کشته و ۲ هزار و ۲۶۷ نفر دیگر مجروح شده‌اند.
این نهاد همچنین گفت که تاکنون ۶۳ کودک در اوکراین کشته شده‌اند.
اما دفتر دادستان کل اوکراین روز جمعه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ، ۱۶۹ کودک اوکراینی کشته و بیش از ۳۰۶ کودک دیگر مجروح شده‌اند.
پیش از این، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد مارتین گریفیتس هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل مشاهداتش از بوچای اوکراین را وحشتناک توصیف کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با توصیف سفر هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل به اوکراین، گفت: گریفیتس امروز از بوچا و ایرپین بازدید و مشاهدات خود را وحشتناک توصیف کرد. او یک گور دسته جمعی با اجساد پیچیده شده در پلاستیک، ده‌ها آپارتمان و خانه ویران شده و ماشین‌های سوخته در خیابان‌های بوچا مشاهده کرد.
به گفته وی، گریفیتس درخواست دبیرکل را برای انجام تحقیقات مستقل و فوری جهت تضمین پاسخگویی موثر تکرار و بر تعهد سازمان ملل در کمک به حفاظت از غیرنظامیان و رسیدگی به همه افرادی که به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند، تاکید دارد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار