243951
۲۰ فروردین ۱۴۰۱

آثار نویسندگان جوان مناسب اقتباس در سینمای کودک است

ابراهیم فروزش معتقد است که آثار نویسندگان جوان مناسب اقتباس در سینمای کودک است.

به گزارش کودک پرس ،ابراهیم فروزش کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که پروژه سینمایی «پلو خورش» چه زمانی جلوی دوربین می‌رود، گفت: هرچند قرار بود این فیلمنامه در سال گذشته جلوی دوربین برود اما بنا به دلایل مختلف از جمله تامین بودجه، به سال جاری موکول شده است، حال باید دید چه زمانی بودجه لازم برای تولید این پروژه تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: البته مشکل تامین بودجه تنها مربوط به پروژه ما نمی‌شود بلکه بسیاری از پروژه‌ها در انتظار تامین بودجه لازم برای تولید هستند.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه فیلمنامه «پلو خورش» اقتباسی از یکی از آثار هوشنگ مرادی کرمانی است، توضیح داد: با توجه به فضای داستانی این پروژه، فیلمبرداری آن باید در مناطقی که دارای سازه‌های سنتی هستند از جمله شمال خراسان و یا اطراف کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقتباس در سینمای ایران بیان کرد: کتاب‌های بسیاری از نویسندگان نورس و جوان ما منتشر شده که از لحاظ کیفی به خاطر تصویری بودن آن بسیار اهمیت دارند، کتاب‌هایی که شامل داستان‌های بسیار خوب برای بزرگسالان و کودکان است که می‌تواند برای اقتباس در سینما مورد استفاده قرار گیرد.

کارگردان «شیر تو شیر» ادامه داد: مساله این است که کارگردانان ما باید مطالعه کرده و این آثار را پیدا کنند، آثاری که مشکلات کودکان و درام‌های این گروه سنی را به روز مورد بررسی قرار داده است، اما نمی‌دانم چرا کمتر به سراغ این آثار می‌روند.

فروزش در پایان گفت: به عنوان یک کارگردان معمولاً از کتاب‌هایی که منتشر می‌شود استقبال کرده و آن را دنبال می‌کنم، همانطور که مجموع آثار سینمایی من اکثراً اقتباسی است و این نشان دهنده علاقه‌ام به سینمای اقتباسی است چرا که ادبیات ایران منبع بسیار غنی برای سینما به شمار می‌رود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار