موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
243932
۱۸ فروردین ۱۴۰۱

مناسب بودن واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم جهت تزریق به کودکان

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی از تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا مشتریانی در خارج از کشور دارند و حدود ۴ میلیون دُز واکسن کرونای داخلی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش کودک پرس ،بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اشاره به اینکه باید فروکش‌کردن کرونا را به فال نیک گرفت و امیدواریم دیگر شاهد پیک های کرونا نباشیم گفت: این ویروس رفتار عجیب و غریبی دارد و باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. در این بین آنچه که بسیار حائز اهمیت است، پیشگیری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وزارت بهداشت بر واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌ها تاکید دارد

وی با تاکید بر اینکه اگرچه در سال جدید مدارس باز شده اما حتما باید ملاحظاتی را رعایت کرد گفت: واکسیناسیون همیشه برای ما در اولویت است. واکسیناسیون برای کودکان اجباری نیست اما توصیه شده تا کودکان بالای ۵ سال واکسن دریافت کنند تا ضمن ایجاد مصونیت برای آنها، خانواده‌ها هم مصون شوند و در صورت ابتلا، عوارض بیماری بسیار کاهش یابد. بنابراین بر رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون تاکید داریم تا پاندمی کرونا به انتها برسد.

برای کودکان می‌توان واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم را تزریق کرد

دکتر دارایی در پاسخ به اینکه برای کودکان چه واکسنی باید استفاده شود ؟گفت: سبد متنوعی از واکسن‌ها را در اختیار داریم اما از بین تمامی واکسن‌های موجود، واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم مجوز استفاده برای کودکان کشورمان را دریافت کرده اند. واکسن‌های دیگر هم در مرحله کارآزمایی بالینی هستند و به محض تایید مجوز از طرف سازمان غذا و دارو برای تزریق در کودکان پیشنهاد می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار