243911
۱۸ فروردین ۱۴۰۱

تقویم رویدادهای کودک و نوجوان برای سال جاری طراحی شده است

دبیر برگزاری دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی از گردآوری و تدوین تقویم رویدادهای کودک و نوجوان خبر داد و گفت: ایجاد شبکه‌ها به خودی خود منجر به هم افزایی خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ،در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش شاهد برگزاری یک دورهمی با موضوع عدالت آموزشی بود. دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی تحت قرارگاه جهادی عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» که با دعوت از صاحب‌نظران این عرصه و استفاده از تجربه میدانی جهادگران عرصه آموزش برگزار شد.

عدالت آموزشی و ضرورت توجه به فرصت‌های برابر آموزشی از موضوعاتی است که همواره بر ضرورت توجه به آن تاکید شده است. مهیاکردن مدرسه به شکل فیزیکی و تأمین نیروی آموزشی را شاید بتوان از مهم‌ترین اقدامات لازم برای تحقق حداقلی عدالت آموزشی دانست. اگر چه کیفیت آموزشی و اختلاف سطح اساتید و امکانات کمک آموزشی موضوعی نیست که بتوان به راحتی آن را حل کرد.

سجاد اسم حسینی دبیر برگزاری دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی در خصوص این قرارگاه گفت: اصل طرح از سوی وزیر آموزش و پرورش در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس، مطرح شد و آقای خان محمدی هم که از سوی وزیر آموزش و پرورش به سمت مسئول قرارگاه عدالت آموزشی منصوب شده است؛ سابقه چندین سال فعالیت جهادی داشته و هم در حوزه مدارس سال‌ها کار کرده‌اند. به همین جهت دورهمی‌های متعددی طراحی شده است. مثل دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی که قرار است به صورت ماهانه برگزار شود.

دبیر برگزاری دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی افزود: اولین دورهمی اسفند سال گذشته با هدف جریان سازی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی ارائه شد. البته عنوان دقیق این قرارگاه، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است. در این جلسه ما هم از مسئولین حوزه آموزشی کشور و هم از فعالان بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در این دورهمی‌ها حضور داشته باشند. در حال حاضر این جلسات با هدف شبکه سازی و گفتمان سازی پیش می‌رود.

اسم حسینی در پاسخ به این سوال که چگونه برگزاری این دورهمی‌ها به تحقق عدالت آموزشی منجر می‌شود؛ گفت: نفس شبکه سازی خودش هم‌افزا است. ایجاد شبکه‌ها به خودی خود منجر به هم افزایی خواهد شد. موضوع دیگر این است که درون این دورهمی‌ها یک سری اهداف و چشم‌انداز و برنامه تعیین می‌کنیم. در واقع این چشم اندازها کمک می‌کنند تا بسنجیم که چه میزان در شبکه سازی خودمان موفق بوده‌ایم. این دورهمی‌ها را ما بر اساس نیازمندی‌های قرارگاه و حوزه آموزش کشور تعریف می‌کنیم و سعی داریم و در جلسات مختلف به سمت آنها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» بنا ندارد کار اجرایی انجام دهد؛ گفت: عمده فعالیت‌های قرارگاه هماهنگی بین نهادها، دستگاه‌ها و بخش خصوصی است؛ اما ما در دل این شبکه سازی سعی می‌کنیم به نوعی فعالیت‌هایی را تعریف کنیم. مثلاً یکی از اهداف ما مشارکت مدارس و صاحب نظران و معلمان با تجربه در تألیف و تدوین کتب درسی است. موضوع دیگری که از نتایج این دورهمی‌ها است بحث دانش افزایی و گردش اطلاعات است. این موضوع کمک می‌کند به اینکه افرادی که در این حوزه جمع شده‌اند نسبت به این مسئله نگرش دقیق‌تری پیدا کنند و از مسائل روز در حوزه مربوطه خود مطلع شوند.

اسم حسینی خاطر نشان کرد: تقویمی برای رویدادهای حوزه کودک و نوجوان در سال پیش رو گردآوری شده است. ۸۰ رویداد در این تقویم مشخص شده است. به عنوان مثال ۱۱ رویداد در حوزه عدالت آموزشی، ۴ رویداد در حوزه فضای مجازی و ۱۲ رویداد در حوزه مدارس داریم. رویدادهای مهمی هم در حوزه‌های تعلیم و تربیت و اسباب بازی خواهیم داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار