موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243853
۱۶ فروردین ۱۴۰۱

۹ هزار کودک فلسطینی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بازداشت شده اند

باشگاه اسیر فلسطین در گزارشی به مناسبت روز کودک فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تا اواخر مارس گذشته بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از خبرگزاری معا، در این گزارش آمده است: حدود ۱۶۰ کودک فلسطینی هم اکنون در زندان‌های اسرائیلی عوفر، دامون و مجدو اسیر هستند. از زمان انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ نیز حدود ۱۹ هزار کودک فلسطینی به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمده‌اند.

باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد: سیاست بازداشت کودکان، یکی از سیاست‌های ثابت و هدفمند رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است و بیشتر کودکانی که بازداشت می‌شوند، ساکن قدس و مناطق اطراف آن هستند. این سیاست با کاهش سن مجازات برای کودکان از ۱۴ به ۱۲ سال در قانون این رژیم از سال ۲۰۱۵ تشدید شد.

در این گزارش آمده است: آمارها و شهادت‌های مستند کودکان بازداشتی نشان می‌دهد که اکثریت کودکانی که دستگیر شده‌اند، تحت یک یا چند نوع شکنجه جسمی و روانی، از طریق تعدادی ابزار و روش‌های سیستماتیک مغایر با قوانین، هنجارهای بین‌المللی و کنوانسیون‌ها قرار گرفته‌اند.

شکنجه ها و تخلفات قانونی شدیدی که علیه کودکان از سوی صهیونیست ها اعمال می شوند عبارتند از: دستگیری شبانه، ضرب و شتم شدید آنها در حضور خانواده، تیراندازی در حین دستگیری، بستن دستها، پاها و چشم قبل از انتقال به مراکز بازجویی و بازداشت، علاوه بر این محروم كردن آنها از ساعت ها خوردن، آشاميدن و خوابیدن به ويژه در دوره اول بازداشت و آزارهای کلامی برای اعتراف گرفتن اجباری و امضای برگه هایی که از محتوای آنها اطلاعی ندارند.

باشگاه اسیران خاطرنشان کرد: اداره زندان‌های اشغالی کودکان را در بازداشتگاه‌ها و زندان‌هایی که فاقد حداقل‌های انسانی هستند، نگهداری می‌کند و بسیاری از آنها را از حق تحصیل و درمان محروم می‌کند و نیازهای اولیه مانند همراه داشتن لباس را برای آنها فراهم نمی‌کند.

باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کرد که برخلاف تلاش‌هایی که نهادهای فلسطینی برای پیگیری موضوع کودکان زندانی انجام می‌دهند، نظام بین‌المللی حقوق بشر به پیشرفت واضحی که منجر به توقف یا کاهش سرعت دستگیری‌ها و تجاوزات علیه فلسطینی‌ها شود، دست نیافته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار