موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/قزوین
243840
۱۵ فروردین ۱۴۰۱

5 درصد؛ میزان تزریق 2 دوز واکسن توسط کودکان زیر ۱۲ سال قزوینی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه استقبال افراد ۵ تا ۱۲ سال از واکسن کرونا مطلوب نیست، گفت: فقط حدود ۵ درصد دانش آموزان زیر ۱۲سال هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش کودک پرس ،عبدالله دیده‌بان در نشست استانی ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴ بیمار جدید در سطح استان قزوین شناسایی شده‌اند و در همین زمان یک فوتی به علت بیماری کرونا داشته‌ایم.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد قطعی کرونا در سطح استان شناسایی شده‌اند و نیز تعداد ۱۶ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و ۶۳ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر شهرستان تاکستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و سایر شهرستان‌های استان در وضع زرد کرونایی قرارگرفته‌اند.

دیده‌بان مطرح کرد: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروز میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون ما بسیار کاهش یافته است و این در حالی است که همه مراکز مانند روزهای عادی فعالیت خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به آمار تزریق واکسن کرونا در استان قزوین مطرح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان قزوین واکسن دوز اول و حدود ۸۹ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در مجموع ۴۱.۴۳ درصد جمعیت استان هر سه نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند و لازم است همه شهروندان دوره واکسن خود را کامل کنند.

این مسئول یادآور شد: افراد مسن و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید نوبت چهارم واکسن را نیز تزریق کنند تا به سطح ایمنی کامل در برابر سویه‌ها دیگر برسند.

وی عنوان کرد: با بازگشایی مدارس و اجباری بودن کلاس‌های حضوری تاکنون تنها ۱۵.۷۵ درصد جمعیت پنج تا ۱۲ سال استان قزوین نوبت اول و ۵.۳۷ درصد هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کردند که رقم پایین و تأمل‌برانگیزی است که خانواده‌ها نسبت به تکمیل و اقدام در این جهت اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر تعداد مراجعات به مراکز درمانی کاهش محسوسی داشته است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و تکمیل واکسیناسیون از جانب هم استانی‌ها به‌طور کامل بیماری کرونا را شکست دهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار