243784
۱۴ فروردین ۱۴۰۱

دایر شدن مهدهای کودک‌، پیش‌دبستانی‌ها از امروز

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: همه حوزه‌های آموزشی، همه مدارس و مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، کلاس‌های تقویتی و آموزشگاه‌های زبان خارجی از امروز دایر است.

به گزارش کودک پرس ،احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در شبکه خبر، اظهار کرد: کرونا نظام آموزشی در جهان را تحت الشعاع قرار داده و نابرابری‌های آموزشی را به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزایش داد و رشد اجتماعی دانش‌آموزان آسیب دید و تهدید سلامت دانش‌آموزان را به همراه داشت.

وی ادامه داد: امروزه در اکثر کشورهای دنیا به جز کشورهایی که تعطیلی تقویم آموزشی دارند، مدارس باز است؛ در اروپا به جز بوسنی و هرزگوین، در آفریقا به جز لیبی، در آسیا به جز ایران، هند، عربستان و بنگلادش و همچنین در آمریکا تقریبا اکثر مدارس باز هستند.

محمودزاده افزود: قرار است مدارس ایران اسلامی هم امروز باز شود که از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است و امیدواریم با همکاری سایر عناصر تاثیرگذار بتوانیم، شاهد دایر شدن مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه در بخشنامه‌ای که به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است، قرار است به جز دانش‌آموزانی که مشکل خاص دارند، کرونا گرفتند یا علائم دارند، در کلاس درس حضور داشته باشند، گفت: دانش‌آموزانی که مستثنی شدند از طریق بستر «شاد» به صورت موقت آموزش می‌بینند و انتظار داریم دانش‌آموزان بعد از بهبودی در کلاس درس حضور داشته باشند.

وی درباره هماهنگی لازم برای رعایت بهداشت مدارس، گفت: با توجه به اینکه اکثریت دانش‌آموزان واکسن زدند و امکان تهویه کلاس به ویژه در فصل بهار هم فراهم است، نگرانی از بابت فاصله اجتماعی نیست؛ ضدعفونی مدارس نیز انجام شده است.

محمودزاده با بیان اینکه سرویس مدارس با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدارس انجام می‌شود، اظهار کرد: در بحث سرویس مدارس انتظار داریم با همکاری اولیا و انجمن اولیای و مدرسه این اتفاق انجام شود.

وی تصریح کرد: همه حوزه‌های آموزشی، همه مدارس و مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، کلاس‌های تقویتی و آموزشگاه‌های زبان خارجی از امروز دایر است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار