243765
۲۵ اسفند ۱۴۰۰

اصفهان | برگزاری اختتامیه برنامه توانمند سازی خانواده محور همیار مادر و کودک

اختتامیه برنامه توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: طرح  توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک بر اساس نظریه دلبستگی و با هدف نهایی ارتقاء تحول بهینه روابط مادر و کودکان و کاهش آسیب­های اجتماعی احتمالی در آینده به واسطه تسهیل دلبستگی ایمن در کودکان و بهبود روابط مراقبتی اولیه در خانواده­های در معرض خطر طراحی شده است.

محمدعلی سلطان‌الکتابی افزود: از اهداف این طرح، پیشگیری از بروز مشکلات ارتباطی و دلبستگی ناایمن و در نتیجه رشد هیجانی، اجتماعی، شناختی و جسمانی بهینه کودکان و در نهایت پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی احتمالی در آینده است.

وی  جامعه هدف طرح را دو گروه عنوان کرد و ادامه داد: مادران باردار (۴ ماهه و بالاتر) و  و مادران دارای کودک ۰-۳ سال در معرض آسیب،  شناسایی و جمع آوری اطلاعات آنها از طریق پایگاه سلامت اجتماعی  انجام شده است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، ادامه داد: آشنایی با سلامت روانی اجتماعی، مفاهیم پایه و تعیین کننده های آن، مهارتهای مورد نیاز برای سلامت و رفاه، خودآگاهی و خودشفقتی، آشنایی با مفاهیم و رویکردهای مبتنی بر رشد و تکامل همه جانبه دوران ابتدای کودکی، آشنایی با رویکردها و مفاهیم مرتبط با دلبستگی ایمن از جمله عناوین آموزشی است که  به تسهیلگران و مخاطبین طرح آموزش داده می‌شود.

سلطان‌الکتابی با بیان اینکه، این طرح در سال ۱۳۹۹ اجرایی شد، در سال مذکور تعداد ۱۳۷ مادر توسط  ۱۱ تسهیلگر در ۱۰ کلاس آموزشی مورد آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال جاری تسهیلگران در کارگاه تربیت مربی که در آبان ماه توسط بهزیستی کشور برگزار شد، شرکت و متعاقب آن کلاس‌های ویژه مخاطب برای مادران را به تعداد ۲۹۷ نفر، برگزار نمودند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: برنامه توانمند سازی خانواده محور همیار مادر و کودک در شش شهرستان اصفهان، کاشان، نایین، شهرضا، نجف‌آباد، شاهین‌شهر؛ توسط ۱۴ تسهیلگر در ۲۴ کلاس آموزشی به ازای هر مادر ۲۴ ساعت آموزش اجرا شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار