243764
۲۶ اسفند ۱۴۰۰

انتشار پانزدهمین دوفصل‌نامه «نشانی»

آثار اعضای کودک و نوجوان و مربیان مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پانزدهمین دو فصلنامه «نشانی» منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،دوفصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود.

دفتر پانزدهم «نشانی» (فصل پاییز و زمستان ۱۳۹۹) به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر شده است.

فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

در دفتر پانزدهم مطالبی همچون «نامه‌ات پنجره‌ای آفتابی است» به قلم انسیه موسویان، «درست‌ بنویسیم» از حسن ذوالفقاری، شعرهایی از فاطمه سلیمانی و آرش پورعلیزاده، داستان «مادر» از هوشنگ مرادی‌کرمانی، معرفی کتاب‌های «فیلی برای خاله ژوزفین» به قلم مریم کوچکی و «این وبلاگ واگذار می‌شود» به قلم فرحناز چولکی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ بین میرزا ابوالحسن خان ایلچی‌کبیر به جیمز موریر، دلنامه‌ای از مریم عباسی کارشناس ادبی استان تهران و نادیا احمدی کارشناس ادبی استان اصفهان و معرفی فیلم «ظرف ناهار» به قلم طاهره مسافری؛ به چشم می‌خورد.

بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پیشینه‌ای طولانی دارد و ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است. در حال حاضر بیش از ۶هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای بخش مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

یادآوری می‌شود کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

دفتر پانزدهم دوفصلنامه «نشانی» در ۱۲۰ صفحه با قطع رحلی از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار