243744
۲۵ اسفند ۱۴۰۰

آذربایجان غربی | عدم واکسیناسیون بیش از ۷۱ درصد کودکان در استان

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ۷۱.۴ درصد کودکان ۵ تا ۱۱ سال در استان هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکردند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سید جلیل موسوی، جمعیت هدف برای واکسن در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در استان را  ۴۲۵ هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد و بابیان اینکه تاکنون ۲۸.۶ درصد این جمعیت هدف، نوبت اول و ۵.۷  درصد نوبت دوم را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۷۱.۴ درصد کودکان این بازه سنی مذکور در استان هنوز دوز اول را نزده اند.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه ۳۲۶ هزار و ۹۴۸ نفر جمعیت هدف واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد جامعه هدف ۸۹.۵ درصد دوز اول و ۷۷.۷ درصد دوز دوم دریافت کرده‌اند.

وی بااشاره به پوشش واکسیناسیون بر اساس جمعیت ۵ سال به بالا در استان افزود:  ۸۲.۸ درصد جمعیت ۵ سال به بالا دوز اول، و ۷۲.۹ درصد دوز دوم و  ۳۱.۲ درصد روز سوم را دریافت کردند.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: میانگین دوز سوم در جمعیت هدف بالای ۱۸ سال ۴۰.۷ درصد است یعنی بیش ازیک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این گروه هنوز دوز سوم را نزده اند.

دکتر موسوی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون شهرستانهای استات افزود: شهرستان های شاهین دژ، تکاب، اشنویه و ارومیه پیشتاز هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار