موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243739
۲۵ اسفند ۱۴۰۰

۳.۵ میلیون کودک افغان نیازمند کمک غذایی

برنامه جهانی غذا با هشدار درباره گستردگی سوء تغذیه در افغانستان اظهار داشت که ۳.۵ میلیون کودک در این کشور نیازمند حمایت درمانی هستند.

به گزارش کودک پرس ،برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرد که سطح سوء تغذیه حاد در 28 ولایت از مجموع 34 ولایت این کشور بالا است و بیش از 3.5 میلیون کودک به حمایت‌های درمانی تغذیه نیاز دارند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به «یونیسف» نیز پیش‌تر گفته بود که به دنبال بحران انسانی در افغانستان و گسترش فقر در این کشور موارد روزانه ابتلا به سوءتغذیه شدید در میان کودکان افزایش یافته است.

یونیسف هشدار داده بود، در سال جاری بیش از 3 میلیون کودک زیر 5 سال در افغانستان به احتمال بسیار با سوء تغذیه شدید روبرو می شوند.

پیش از این نیز صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تاکید کرده بود که اگر کمک‌ها به افغانستان افزایش نیابد احتمال مرگ بیش از یک میلیون کودک در این کشور وجود دارد.

در همین حال در پی بحران اقتصادی در افغانستان، سازمان‌های جهانی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه بی‌توجهی ممکن است یک میلیون کودک در افغانستان به دلیل سوءتغذیه شدید جان دهند.

خانواده‌ها در سراسر افغانستان در زمستان جاری برای گرم کردن خانه‌ها و گرم نگه‌داشتن کودکان، با مشکل بسیار جدی روبرو هستند.

این مشکلات در حالی در افغانستان افزایش یافته است که دولت آمریکا بیش از نیمی از دارایی های افغانستان را مصادره کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار