موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
243725
۲۵ اسفند ۱۴۰۰

یک چهارم کودکان مبتلا به کرونا به مشکلات درازمدت مبتلا می شوند

داده‌های گردآوری شده در چندین بررسی در سطح جهان نشان می‌دهد که از هر چهار کودک دچار علائم کووید-۱۹ یک کودک به «کووید درازمدت» مبتلا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از رویترز داده‌های به دست آمده از ۲۱ بررسی انجام‌شده در اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی که شامل ۸۰۰۷۱ کودک می‌شد، نشان داد در ۲۵ درصد این کودکان یا علائم برای دست کم برای ۴ تا ۱۲ ساعت طول کشیده یا علائم جدید مداومی در آنها در طول ۱۲ هفته پس از عفونت اولیه ظاهر شده است.

یافته‌های این بررسی پیش از داوری همتا برای انتشار در ژورنال‌های پزشکی در سایت medRxiv ارسال شده است.

فراوانترین علامت در این کودکان علائم عصبی- روانی (علائم خلقی، خستگی، اختلالات خواب، سردرد، تغییرات در توانایی شناختی، سرگیجه و مشکلات تعادل)، علائم قلبی-تنفسی (اشکال در تنفس، گرفتگی بینی، عدم تحمل ورزش، درد و فشار قفسه سینه، سرفه، اختلال ریتم قلب)، علائم مربوط به پوست (تعریق شدید، خارش پوست، ریزش مو) و علائم گوارشی (درد شکم، یبوست، اسهال، استفراغ و تهوع) بود.

این پژوهشگران می‌پذیرند که گردآوری داده‌ها از چندین بررسی متفاوت با روش‌شناسی‌های متفاوت نمی‌تواند نتایج محکمی به دست دهد، اما به گفته آنها، به هر حال این بررسی‌ها نشان می‌دهند که کودکان و نوجوانان نیز مانند بزرگسالان دچار پیامدهای درازمدت جسمی و روانی ناشی از کووید-۱۹ می‌شوند.

این پژوهشگران می‌گویند شناسایی علائم و نشانه‌های اصلی «کووید درازمدت» در کودکان ممکن است به تشخیص این عارضه و یافتن درمان‌های بهتری برای آن و نیز شناخت عوامل زمینه‌ساز آن را برای پیشگیری کمک کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار