موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
243719
۲۵ اسفند ۱۴۰۰

بررسی بخش کودک و نوجوان کتاب سال

داور سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال در بخش کودک و نوجوان به ارزیابی این بخش پرداخت.

به گزارش کودک پرس ،حبیب یوسف‌زاده، نویسنده کودکان و نوجوانان با بیان این‌که در دوره‌های گذشته جایزه کتاب سال‌ جمهوری اسلامی ایران آثار قابل توجهی در بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: در بخش نوجوان سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز کتاب‌های ارزنده‌ای ارسال شده است و در بخش ترجمه، کتاب‌های باکیفیتی بررسی و داوری شد. ناشران بخش خصوصی در این دوره بسیار پرکار ظاهر شدند.

او افزود: کتاب‌های ترجمه‌ ارسالی به این دور از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک مانند گذشته نبود و ناشران در این حوزه کم‌کارتر ظاهر شدند؛ همچنین ناشران کوچک‌تر در سی‌ونهمین دوره این جایزه حضور کم‌رنگ‌تری داشتند.

این نویسنده و داور کتاب سال با بیان این‌که کتاب مخاطب خودش را دارد و طبیعی است که تعداد مخاطبان آن به لحاظ کمی با مخاطبان سینما و تلویزیون قابل قیاس نباشد، بیان کرد: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران یک رخداد مهم علمی است و با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که ماهیت آن بیشتر تبلیغاتی است کاملا فرق دارد. باید کاری کنیم جامعه پس از حدود ۴۰ دوره از برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخت عمیقی نسبت به آن پیدا کند.

حبیب یوسف‌زاده در پایان گفت: باید برای کتاب و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در رسانه ملی جایگاه خاصی تعریف کرد؛ یک برنامه در تلویزیون برای شناخته شدن این جایزه کفایت نمی‌کند. اگر می‌خواهیم کتاب در جامعه در جایگاه اصلی و در شان فرهنگ ایران دیده شود باید از پایه و مقاطع پایین تحصیلی فرهنگ‌سازی کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار