243677
۲۳ اسفند ۱۴۰۰

آذربایجان غربی | لزوم نظارت بر محتوای آموزشی مهدهای کودک

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر انتقال تجربیات و هم افزایی آموزش و پرورش و بهزیستی در پیشبرد اهداف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکید کرد و گفت: نظارت بر محتوای آموزشی مهدهای کودک از اهداف مهم سازمان تعلیم و تربیت کودک می باشد.

به گزارش کودک پرس ،جلسه کارگروه استانی انتقال مهدکودکها از بهزیستی به آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«جواد جنگی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات و هم افزایی آموزش و پرورش و بهزیستی در پیشبرد اهداف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار داشت: بر اساس اساس نامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، این سازمان متولی و مرجع انحصاری راهبری، ساماندهی، صدور مجوز، هدایت و نظارت بر امور، فرآیندها، محتواها و منابع انسانی شایسته برای تعلیم و تربیت کودکان تا شش سال تمام در مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان می باشد.

وی عنوان کرد: تا زمان تصویب اساسنامه و استقرار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ دستورالعمل ها و شیوه نامه های آن سازمان از طرف وزارت آموزش و پرورش، صرفاً به منظور ساماندهی و تحت پوشش قرار دادن نوآموزان مراکزپیش دبستانی غیردولتی دایر در آندسته از مهد کودک هایی که قبلاً در سامانه مشارکتهای آموزش و پرورش ثبت نام و کد رهگیری اخذ نموده اند، مجوز ثبت اطلاعات نوآموزان در سامانه سناد آموزش و پرورش صادر می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بی شک هرگونه اقدام دیگر توسط آموزش و پرورش استان در ارتباط با سایر امورات جاری مهدهای کودک به ویژه صدور مجوز و یا جابجایی و نظارت بر عملکرد و … منوط به استقرار، تصویب اساسنامه و ابلاغ  دستور العمل ها و شیوه نامه های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خواهد بود.

گفتنی است تعداد ۳۰۱مهد کودک شهری و تعداد ۳۱۲مهد کودک روستایی که تا کنون زیر نظر بهزیستی استان فعالیت داشتند، از این پس زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت خواهند داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار