موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243665
۲۳ اسفند ۱۴۰۰

یک مدرسه برنامه‌نویسی برای کودکان ژاپنی افتتاح شد

یک مدرسه برنامه‌نویسی برای دانش‌آموزان ابتدایی و دبیرستانی در شهر یاماگاتا در شمال ژاپن راه‌اندازی شده است که هدف آن افزایش تعداد کارشناسان متبحر در زمینه فناوری می باشد تا بتوانند به یک جامعه دیجیتالی فزاینده پاسخ دهند.

به گزارش کودک پرس ،روزنامه «ماینیچی» ژاپن در گزارشی نوشت: این سازمان که به عنوان مدرسه D نامیده می‌شود، در مجموعه بازی‌های رایانه‌ای واقع در شهر یاماگاتا مرکز استان یاماگاتا افتتاح شده است. آموزش در این مرکز به دانش آموزان همراه با احاطه شدن آنها با وسایل بازی از جمله ۲۰ ابر رایانه و دیگر وسایل الکترونیکی است.

این مجموعه در ماه اوت سال ۲۰۲۱ و با هدف احیای مرکز شهر یاماگاتا توسط آژانس‌های محلی و شرکت ارتباطاتی سام افتتاح شد. سازنده این مجموعه قصد داشته تا این مرکز بازی رایانه‌ای زمینه‌ای را برای پاسخ به درخواست والدین در خصوص آشنا کردن کودکان با برنامه‌نویسی از سنین پایین فراهم کند.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که دولت ژاپن از سال تحصیلی ۲۰۲۰، درس برنامه نویسی را در فهرست کلاس‌های اجباری در مدارس ابتدایی این کشور قرار داد.

در مدرسه D از بازی محبوب Minecraft برای پرورش تخیل و تفکر منطقی کودکان استفاده می‌شود و همزمان آنها باید فضایی سه‌بُعدی با بلوک‌های مکعبی ایجاد کنند.

یکی از مسوولان شرکت ارتباطاتی سام در این زمینه گفت: ما دوست داریم تا کودکان در دروس مقدماتی برنامه‌نویسی از آموزش آن لذت ببرند.

این مدرسه دانش آموزان را از سنین پایین تا سال اول دبیرستان پذیرش می‌کند. براین اساس، کلاس‌های این مدرسه ۲ بار در ماه برگزار خواهد شد و مدت آن نیز ۹۰ دقیقه خواهد بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار