243627
۲۲ اسفند ۱۴۰۰

دهمین پرواز لاک‌پشت‌ پرنده در آسمان ادبیات کودک و نوجوان به پایان رسید

برگزیدگان دهمین دوره لاکپشت پرنده، جایزه ویژه ادبیات کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش کودک پرس ،برگزیدگان نشان‌های طلا و نقره دهمین دوره لاک‌پشت پرنده، در مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد معرفی شدند.

کتاب چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم نوشته پتر اشتام با تصویرگری یوتا بائور با ترجمه گیتا رسولی نشر افق نشان طلای لاکپشت پرنده را دریافت کرد. همچنین کتاب درخت آرزوها نوشته کاترین اپل گیت با ترجمه بهار علیزاده صبور و تصویرگری مرتضی یزدانی اصل، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان نقره دریافت کرد؛ این دو کتاب از میان ده نامزد نهایی انتخاب شدند.

همچنین در این مراسم نشان ویژه به پاس سال‌ها تلاش به غلامعلی مکتبی و شکوفه تقی اهدا شد و کتاب حسنک کجایی نوشته محمد پرنیان به عنوان «کتاب‌یاد» معرفی شد.

حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، فرناز میرحسینی، رؤیا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی گروه داوری این دوره از لاک پشت پرنده را بر عهده داشتند.

در این مراسم فهرست چهلم لاک پشت پرنده، برگزیده کتاب های کودک و نوجوان زمستان ۱۳۹۹ نیز معرفی شد.

این فهرست را دریافت کنید.

فهرست لاک پشت پرنده مجموعه‌ای از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که براساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند و با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۹۰، تهیه می‌شود. گروهی از منتقدان و کارشناسان کودک و نوجوان در پایان هر فصل، فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان منتشر شده در یک فهرست معرفی می‌کنند. فهرست لاک پشت پرنده ضمیمه فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود و می‌تواند راهنمای پدرها و مادرها، معلم‌ها و مربی‌ها و سایر علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان باشد تا مناسبت‌ترین کتاب‌های سال را برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان انتخاب کنند.

درحال‌حاضر، کتاب‌ها بر مبنای گروه سنی و گروه موضوعی و هم‌چنین، بر حسب رأی داورها با امتیاز شش لاک‌پشت (کتاب‌های بسیار عالی)، پنج لاک‌پشت (کتاب‌های عالی)، چهار لاک‌پشت (کتاب‌های خیلی خوب) و سه لاک‌پشت (کتاب‌های خوب) معرفی می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار