243618
۲۱ اسفند ۱۴۰۰

اردبیل | ارائه خدمات ۲ مرکز در استان به کودکان کار

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی300 نفر از کودکان کار در استان خبر داد و گفت: ۲ مرکز شبانه‌روزی و روزانه از طریق موسسه خیریه چهارده معصوم (ع) به کودکان کار و خانواده‌های آنها خدمات ارائه می کند.

به گزارش کودک پرس ،بهزاد ستاری با اعلام این خبر گفت: نزدیک به ۳۰۰ نفر از کودکان خیابانی و کار در استان اردبیل شناسایی شده است که با شناسنامه‌دار کردن و احصای نیازهای آنها، خدمات حمایتی از سوی بهزیستی به  این کودکان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

وی افزود: این خدمات شامل آموزش کودکان از نظر تحصیلی و حرفه‌آموزی، توانمندسازی در کنار اشتغال والدین آنها است که با همکاری ۱۲ دستگاه اجرایی که ساماندهی این کودکان را در قالب کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی برعهده گرفته‌اند، انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: اغلب مشکلاتی که این کودکان و خانواده‌های آنها با آن درگیر هستند، ناشی از مسائل اقتصادی، پایین بودن سطح آگاهی و فقر فرهنگی است که برخی از آسیب‌های احتمالی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر کودکان کار و خیابانی و یا خانواده آنها تحمیل می‌کند.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد چنانچه تمایل به حمایت از کودکان کار و خیابانی دارند، از طریق موسسه خیریه چهارده معصوم (ع) اردبیل در این زمینه اقدام و از کمک مستقیم در خیابان و معابر خودداری کنند.

نزدیک به ۵۸ هزار نفر در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار