موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243599
۲۱ اسفند ۱۴۰۰

کشته و زخمی شدن 47 کودک یمنی طی 2 ماه گذشته

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای از کشته و زخمی شدن 47 کودک یمنی طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی دو ماه گذشته از سال ۲۰۲۲، دستکم ۴۷ کودک در نقاط مختلف یمن کشته و زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که مطابق با تحقیقات سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در یمن (هفت سال قبل) تاکنون بیش از ۱۰۲۰۰ کودک کشته و زخمی شده‌اند که این عدد احتمالا بسیار بیشتر باشد.

بنابر گزارش شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه اشاره شده است که خشونت، فقر و بدبختی در یمن گسترش پیدا کرده و پیآمدهای ناگواری برای میلیون‌ها کودک و خانواده‌های آن‌ها دارد و وقت آن رسیده تا به یک راه‌حل سیاسی پایدار دست یافت تا یمنی‌ها و کودکان آن‌ها در صلح و امنیتی که مستحق آن هستند، زندگی کنند.

از زمان آغاز تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن، بخش‌های بهداشتی، اقتصادی، آموزش و غیره در یمن دچار آسیب شدید و آوارگی شمار زیادی از یمنی‌ها شده که بیش از ۳.۳ میلیون یمنی در مدارس و اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند که این امر باعث شیوع بیماری‌های واگیردار و وبا شده است.

همچنین بیش از ۲۵۰۰ مدرسه در یمن غیر قابل استفاده شده و از آن برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند یا به پناهگاه‌هایی برای آوارگان تبدیل شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار