موقعیت فعلی شما : خانه/تهران/فرهنگ و رسانه
243532
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

تهران | اعلام برنامه های شهرداری برای استقبال از بهار 1401

بهار در راه است و در فاصله کمتر از دو هفته به پایان سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید، تهران با ویژه برنامه های گوناگون به استقبال بهار می رود. بر همین اساس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های استقبال از بهار۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ،معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین در تشریح این ویژه برنامه ها گفت: «فصل دل‌تکانی» یکی از برنامه‌های روزهای پایانی سال نام دارد که در اسفند ماه و پیش از نوروز ازسوی سازمان به اجرا در می‌آید.

سید علیرضا فاطمیان‌پور جزئیات این برنامه  را تشریح کرد و ادامه داد: نوروز خوانی و راه اندازی کاروان شادی در معابر، کوچه ها و  خیابان های فرعی تهران، اجرای آئین‌های سنتی نوروز نواحی ایران و توزیع محصولات فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان از بخش های اصلی این ویژه برنامه به حساب می آید.

او ادامه داد: تولید و انتشار بسته محصولات مجازی «فصل دل‌تکانی» هم یکی از بخش هایی است که در آستانه سال نو،  فرهنگ‌سراها بر اساس آن، محصولات مجازی را در قالب های مختلف تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. همچنین دومین شماره از مجموعه داستان‌های کوتاه طنز «کتابراه» با موضوع صداقت، قناعت و نوروز برای عرضه(فیزیکی و مجازی) در مترو، اتوبوس و تاکسی تولید می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی دیگر از برنامه های دیگر این سازمان برای استقبال از بهار را اتوبوس «کتابگرد هدهد» عنوان کردو افزود: اتوبوس کتابگرد هدهد در مناطق محروم و حاشیه‌ تهران مستقر می‌شود و علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای و توزیع محصولات فرهنگی، به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان می‌پردازد و آرزوهای آنان را در قالب نقاشی دریافت می‌کند. پس از آن، نقاشی کودکان روی درخت آرزوها در مراکز خرید پایتخت نصب می‌شود و شهروندانی که در این روزهای پایانی سال در تدارک خرید هستند، با دیدن نقاشی‌ها می‌توانند آرزوهای کودکان را برآورده کنند.

فاطمیان پور برنامه «مهرآیین» را یکی دیگر از ویژه برنامه های استقبال از بهار عنوان کرد و در توضیح آن گفت: این برنامه از سوی سازمان فرهنگی هنری و به  مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی برگزار می‌شود. مهرآیین در واقع به  تجلیل از خانواده معزز شهدا اختصاص  دارد و طی آن، گروه‌های جهادی با هماهنگی قبلی در خانه‌های خانواده معزز شهدا حاضر می‌شوند و در خانه تکانی شب عید، خانواده‌ها را کمک می کنند.

این مدیر فرهنگی شهرداری تهران درپایان از اجرای برنامه های ویژه نوروز هم خبرداد و گفت : برنامه هایی که اعلام شد، در فاصله زمانی پیش از نوروز و در روزهای پایانی سال به اجرا در می آید اما سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مانند هرسال، ویژه برنامه های شاد، متنوع و مفرحی را برای تعطیلات نوروز تدارک دیده است که این برنامه ها به زودی اعلام و درباره جزئیات آن اطلاع رسانی می شود.

پایش سلامت کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنان در تهران

احمد احمدی صدر با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کودکان کار از پایش سلامت کودکان کار و خیابان و خانواده آن‌ها توسط دبیرخانه مسئولیت پذیری شهر تهران با همکاری مؤسسه تأمین درمان بسیجیان خبر داد و گفت: مبارزه با پدیده کار کودکان نیازمند یک عزم ملی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است و شهرداری تهران با تمام قوا در راستای کاهش این آسیب گام برداشته است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سازمان و مرکز درمانی بسیج در راستای ایفای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود و به‌منظور حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار به خصوص گروه هدف کودکان کار خیایان در یک اقدام جهادی، به پایش سلامت این افراد پرداختند.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح دوشنبه ۱۶ اسفند در مراکز پرتو منطقه ۹ شهر تهران آغاز شد، تاکید کرد: پایش سلامت کودکان کار و خیابان به مدت یکسال و به صورت رایگان اجرا خواهد شد و طی هفته جاری در دو منطقه دیگر ۵ و ۱۵ نیز اجرایی می‌شود، در روز نخست اجرای این طرح ۱۷۰ کودک و خانواده‌های آنان ویزیت شدند.‌

رئیس دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی شهر تهران اظهار کرد: استقرار دو تیم پزشکی در این مراکز و ارزیابی سلامت روانی و جسمانی از قبیل نمودار رشد، ارزیابی پوست و مو، اختلالات دهان و دندان تست‌های ریوی و قلب و عروق بررسی چشم ستون فقرات و اختلالات فیزیولوژیک و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی از جمله اقداماتی است که در اجرای این طرح بررسی می‌شود.

این طرح در دو فاز پایش و درمان اجرا می‌شود و کودکان پایش شده بعد از تشکیل پرونده به مدت یکسال مورد پایش قرار می‌گیرند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار